Не секрет, що сукням, у яких голлівудські зірки з'являються на червоному килимі перед кінотеатром «Кодак», журналісти й «пересічні» спостерігачі приділяють чи не більше уваги, ніж більшості номінацій «Оскара». Мало кого цікавить, наприклад, хто отримає нагороду Американської кіноакадемії за найкращу звукорежисуру, зате ніколи не бракує охочих висміяти найгірше одягнених знаменитостей або похвалити тих, кому вдалося підібрати справді елегантне вбрання. Як зазначають модні критики, цього року публіка, що завітала на церемонію вручення «золотих чоловічків», око переважно тішила, а не дратувала. Список тих, хто з сукнею явно «пролетів», виявився на диво коротким. Натомість перелік взірців доброго смаку вражає численністю.
«Королева» обирає Лакруа, а переможниця носить Versace
Оскільки відзначити за найкращий туалет когось одного все ж треба, цього року стилісти оскарівської церемонії, повагавшись, віддали-таки першість іспанській примі Пенелопі Крус. Мабуть, модні серця експертів не встояли перед шикарним шифоновим «хвостом» (шлейфом це назвати складно) Пенелопиного ніжно-кремового декольтованого плаття від Versace. А може, знавці моди просто вирішили втішити дівчину, віддавши їй першість бодай у «сукневому» рейтингу, якщо вже «Оскар» за найкращу жіночу роль дістався іншій.
Адже саме ця «інша» — актриса Хелен Міррен, яка обійшла Крус у відповідній номінації, — була суперницею майже удвічі молодшої іспанки й у боротьбі за звання «найкраще одягненої» зірки вечора. Із нарядом Хелен справді вгадала. Елегантна й ніжна сукня кольору шампанського від Крістіана Лакруа підкреслювала по-дівочому струнку фігуру 61-річної британки, а глибокий V-подібний виріз був таким звабливим, що одразу стало зрозуміло, чому Хелен назвали найсексуальнішою із жінок, яким за 50.
«Це не я вибирала сукню — вона вибрала мене, — червоніла у відповідь на компліменти власниця «Оскара» за головну роль у фільмі «Королева». — У цьому вбранні я почуваюся сама собою й не маю потреби прикидатися кимось, ким я не є».
Величезним вирізом зверху і розрізом знизу причаровувала присутніх чоловіків красуня Бейонс Ноулз. Співачка й актриса, яка прийшла на церемонію як зірка мюзиклу «Дівчата мрії», обрала сукню з колекції Giorgio Armani Prive й не помилилась. Як і Кейт Бланшетт, чиє сріблясте плаття з розшитою кристалами Swarovski шлейкою через одне плече від того самого лейблу також отримало схвальні оцінки.
Подруги-австралійки Ніколь Кідман і Наомі Уоттс позували фотографам разом. Розкішна яскраво-червона сукня від Balenciaga, яку цього разу обрала Ніколь, потрапила у перелік найкращих навіть незважаючи на великий бант на одному плечі, який туалет і справді не псував, хоча й був за крок до того, аби перейти межу з несмаком. А от за Наомі дуже прикро. Її ніжно-жовта декольтована сукня з чорним поясом під груди була просто чарівна й дуже личила актрисі, однак «великомудрі» критики зарахували її до модних невдач вечора. Справді прикро, тим паче, що до переваг цього вбрання належала і здатність уміло приховати солідний животик зірки фільмів «Дзвінок» й «Кінг-Конг»: як підтвердили журналістам у модному домі Escada, чиї дизайнери пошили сукню для Наомі, 38-річна актриса та її бойфренд Лів Шрайбер очікують на появу первістка.
Колись «Оскароносна» Джоді Фостер, яка тепер нечасто з'являється на зіркових тусовках, виглядала просто чарівно: їй дуже личило сіре плаття з легкої тканини від модної у Голлівуді дизайнерки Вери Вонг. Незважаючи на те, що Вера шиє для знаменитостей переважно весільні сукні, цього разу до її послуг звернулася й Рейчел Вейц, обравши романтичну атласну сукню кольору беж.
Ну і, нарешті, до беззаперечних «плюсів» «модного дефіле» по червоній доріжці стилісти віднесли декольтоване (жодних бретельок) темно-лілове шифонове плаття від бельгійського дизайнера Олів'є Тейскенса для Nina Ricci, у якому походжала минулорічна тріумфаторка «Оскара» Різ Уїзерспун. Виділили також перетягнуту на талії чорним поясом сукню Джессіки Біл яскравого кольору фуксії.
Кошмар від Оскара і диявольськи жахливий халат від Prada
А от щасливій власниці «золотого чоловічка за найкращу жіночу роль другого плану Дженніфер Хадсон у модному рейтингу не поталанило. Вона, як і Джессіка, звернулася по вбрання до модного дому Oscar de la Renta, однак прогадала: її вбрання фахівці з журналу «Піпл» назвали «нічним кошмаром», «зразком із гардеробу опудала» тощо. Власне, найбільше розгнівила стилістів навіть не шоколадна сукня, яка щільненько облягала ну дуже пишні форми Дженніфер, а кумедне куценьке болеро під шкіру пітона, яке темношкіра актриса накинула на плечі.
Серед найгірше одягнених зірок «засвітилася» й Кірстен Данст: хоч фільм «Марія-Антуанетта», у якому вона зіграла головну роль, й отримав «Оскара» за найкращі костюми, молода актриса в світло-сірій сукні з весняної колекції Chanel Haute Couture це реноме, м'яко кажучи, не підтримала. Дуже вже страшненько виглядала. Навіть гірше, ніж Гвінет Пелтроу, на диво не пасувала сукня кольору гнилого яблука від Зака Посена.
Розкритикували фахівці й туалети Камерон Діаз та найсвіжішої «дівчини Бонда» Єви Грін.
Однак найбільше, мабуть, кпинили з героїнь «гламурного» кіно «Диявол носить Prada» — знаменитої Меріл Стріп та молоденької Енн Гетевей. «Очевидно, на знімальному майданчику ці двоє так нічому й не навчилися», — іронізують модні критики. Енн вони «розгромили» за жахливий чорний бант, пришитий спереду на білу сукню від Valentino. А костюмчик Меріл назвали «халатом» і «мрією хіпі». І точно — ну геть як халат, та ще й «прикрашений» недоречним величезним медальйоном на шиї.
Утім Меріл до такої критики не звикати — недарма ж вона традиційно потрапляє в рейтинги зірок, цілковито обділених добрим смаком. Та це дрібниці — головне, що актриса вона справді геніальна. І, до речі, дечому від своєї героїні — модної редакторки з «Диявола...» — Стріп таки навчилася: свій «хіпозний халат» вона замовила... у Prada.