Спостерігати за першим зануренням акваархеологів забажав лідер групи «Машина часу» Андрій Макаревич, президент громадської організації «Запорізька бригантина». Прибувши до Запоріжжя, він 26 лютого зранку особисто оглянув з борта катера місце занурення членів підводної експедиції, по обіді дав прес-конференцію, а в 19.00, вже у статусі музиканта, вийшов на сцену палацу культури «Дніпроспецсталь».
Саме Андрій Макаревич свого часу частково взяв на себе фінансові витрати з реалізації унікального проекту — підняття з річища Старого Дніпра судна часів російсько-турецької війни ХVIII сторіччя (про цю спецоперацію «УМ» розповідала восени 2004 року). Унікальна знахідка потрапила на очі гідроархеологів після небувалої повені ще 1999 року: стихія тоді підмила береги острова Хортиця, змінила «поведінку» підводних течій — і з-під мулу вивільнився остов дерев'яного корабля. Піднімали раритет за безпосередньої участі лідера «Машини часу».
Вивільнену з водяного полону бригантину тоді перевезли до спеціального ангара, збудованого на території кінного театру, — поруч із раніше визволеною з «полону» Дніпра козацькою чайкою. Реалізатори проекту «Запорізька бригантина» відразу ж розпочали реставрацію і консервацію знахідки. А літо 2005 року в їхню роботу внесло несподівані корективи. «Ви ж пам'ятаєте, що з Дніпра було піднято лише залишки корабля, — нагадує заступник генерального директора національного заповідника «Хортиця» Максим Остапенко. — А за півроку потому керівник підводної експедиції Валерій Нефьодов неподалік знайшов і фрагмент корми бригантини! Будемо повторно давати команду «На-гора!».
Фахівці акцентують, що саме кормова частина — найцікавіша архітектурна форма бойового корабля. На ній розташовані каюти капітана і командного складу; саме тут кріпилося стерно, підняте з Дніпра ще у 1999 році. Після того, як носова і центральна частини бригантини будуть з'єднані з 4-метровою кормовою, реставратори встановлять і стерно. Відтак відреставрована бригантина набуде майже первісного вигляду.