У розслідуванні катастрофи під Донецьком літака Ту-154 «Пулковських авіаліній», у якій загинуло 160 людей, нарешті поставлено крапку. Минулої суботи в Санкт-Петербурзі Міждержавна авіаційна комісія з питань розслідування офіційно озвучила висновки щодо причини аварії. Вони підтвердили результати попередньої версії: вини українських авіадиспетчерів у трагедії немає. Дослівно «вердикт» звучить так: «Екіпаж порушив правила експлуатації літака в складних метеоумовах». За результатами роботи МАК, харківські диспетчери таки допустилися деяких незначних недоліків, однак це не мало впливу на подальшу трагедію в небі над Донецьком.
Тож грошову компенсацію родичам загиблих забезпечить саме російська сторона — приблизно по 75 тисяч доларів США на кожного покійного пасажира. Зі свого боку, присутній на засіданні в Санкт-Петербурзі міністр транспорту та зв'язку України Микола Рудьковський пообіцяв на роковини катастрофи встановити пам'ятник загиблим в Україні і посприяти їхнім родичам відвідати нашу державу під час відкриття пам'ятника.
Щоб максимально запобігти авіакатастрофам, Росія відтепер має намір боротися з непрофесіоналізмом штурманів, посиливши вимоги до їх підготовки. Тренуватимуть на тренажерах — копіях повітряних суден, які будуть використовувати для пасажирських перевезень. Микола Рудьковський запевнив, що обов'язковою вимогою і до українських пілотів стануть тренінги з виведення літаків із критичної ситуації, повідомляє прес-служба Мінтрансу. Також посприяти підвищенню безпеки перельотів покликана реформа Державної авіаційної служби та створення незалежного органу, який розслідуватиме авіакатастрофи, що, на думку Рудьковського, посилить безпеку польотів. До того ж міністерство ініціює передачу з комунальної у державну власність семи стратегічних аеропортів. У транспортному відомстві України вважають, що держава зможе значно краще подбати як про їхні злітно-посадкові смуги, так і обладнання.
Тим часом російське Міністерство транспорту дало вказівку авіакомпаніям позбутися повітряних суден Ту-154 і Ту-134. За словами міністра Ігоря Левітіна, пасажирські авіаперевізники перестануть експлуатувати цей різновид літаків протягом наступних п'яти років. За цей час авіаперевізники мають впоратися з досить непростим завданням — знайти, чим замінити 270 авіалайнерів Ту-154 і Ту-134, які наразі використовує російська цивільна авіація. Декілька років тому з аналогічною проблемою зіштовхнулися європейські авіакомпанії. Тоді англо-французький надзвуковий авіалайнер «Конкорд» зняли з експлуатації через збільшення кількості катастроф за їх участі.