За повідомленням прес-служби КМДА, завдяки фінансовій позиції від Європейського банку реконструкції та розвитку київська влада зможе модернізувати муніципальну транспортну інфраструктуру й істотно поліпшити транспортне обслуговування в столиці. 40 зі 100 мільйонів єврокредиту підуть на закупівлю 60 нових вагонів метро, ще 60 мільйонів євро витратять на придбання 200 тролейбусів великої місткості європейського стандарту, 100 нових автобусів та сучасних вагонів швидкісного трамваю.
Як наголошують представники КМДА, Європейський банк реконструкції та розвитку вперше в Україні надає кредит не для держави чи міста, а для комунальних підприємств, та ще й на привабливіших умовах, ніж це було донедавна. Інноваційним також є те, що кредитори не залучають гарантій держави, а цілком покладаються на платоспроможність столичних транспортників. Звісно, за 10 років Києву доведеться повернути кредиторам ці кошти. Але мер Києва Леонід Черновецький пообіцяв, що це не вдарить по кишені пасажирів, і вартість проїзду в муніципальному транспорті не підвищиться.
Крім того, певна частка кредиту ЄБРР піде на будівництво нової лінії швидкісної трамвайної колії від Борщагівки до залізничного вокзалу. За словами Леоніда Черновецького, будівництво має завершитися до 2009 року. Довжина лінії становитиме 13 км в один бік, а вартість будівництва оцінюється в 350 мільйонів гривень. Якщо транспортникам нічого не стане на заваді, уже через два роки жителi української столиці зможуть їздити від Кільцевої дороги до залізничного вокзалу новою колією та в гарних вагонах — таких, які давно курсують вулицями невеличких європейських містечок.
Наталя РОТАЙ.
Такі «трамваї майбутнього» незабаром з'являться на вулицях Києва.
Фото прес-служби КМДА.