У подорожі до німецького Кельна, яку ми з колегою здійснили на початку лютого, мені не сподобався лише один момент — коли на митному контролі в аеропорту Мюнхена з моєї сумочки витрусили абсолютно всю косметику. Побачивши, що я збираюся пронести в ручній поклажі купу кремів, гелів, флакончик з парфумами, тюбик зубної пасти, помаду і блиск для губ, бюргер у формі почав тлумачити мені про якийсь прозорий пакет, до якого треба запакувати всі ці «вкрай небезпечні предмети». А потім, зрозумівши, що такого пакета в мене немає (як, власне, і часу на пошуки і покупку цієї упаковки, бо ми квапилися пересісти на літак до Кельна), суворий дядько згріб мої тюбики й флакончики до червоного кошика і зі словами «олл неліквід» викинув їх до урни. Запропонувавши спершу вибрати з цього «неліквіду» щось одне. Так я врятувала від утилізації одну помаду...
Згодом мені пояснили, що працівник служби безпеки аеропорту діяв відповідно до правил перевезення рідин, введених у країнах ЄС. До слова, під «рідиною» працівники аеропорту, розуміють не лише воду, сік чи пиво, а й креми, лосьйони, ефірні олії, дезодоранти, гелі, зубну пасту, піну для голiння і навіть блиск для губ та туш для вій. Згiдно з нещодавно запровадженими правилами, на борт літака не можна проносити жодної рідини у великій (об'ємом більше 100 мілілітрів) упаковці. Себто флакон парфумів на 150 мілілітрів чи півлітрову пляшку коньяку треба заздалегідь здавати у багаж і сподіватися, що скло не розіб'ється... Більше того, всі тюбики і пляшечки з рідиною (а їх має бути не більше п'яти) треба упакувати у прозорий пакет, який закриють печаткою в ареропорту. Лише тоді все це можна буде пронести на борт літака.
Для чого такі перестороги? А для того, щоб жоден пасажир не проніс до літака компоненти рідкої вибухівки і не виготовив на борту смертоносну суміш. Тому вся потенційно небезпечна рідина має бути надійно запакована — щоб пасажир не відкрив її впродовж перельоту. Прийняті Євросоюзом заходи стали відповіддю на події 10 серпня 2006 року. Тоді британці попередили серію терактів на борту 20 великих лайнерів і затримали терористів, які збиралися пронести рідку вибухівку на борт літаків.
Утім у доцільності таких правил сьогодні серйозно сумніваються не лише пасажири, а й полiтики ЄС. Як передає УНІАН, депутат Європарламенту вiд Австрiї Рейнхард Рек заявив, що на сьогодні дуже важко визначити, чого більше в правилі «прозорих пакетів» — додаткових заходів безпеки чи утиску пасажирів. За словами депутата, щотижня лише в аеропорту Франкфурта накопичується 20 тонн конфіскованої продукції, визначеної як потенційно небезпечна. Але чи допомагає це в ефективній боротьбі з тероризмом, він не впевнений. З огляду на це, Єврокомісія зголосилася оцінити необхідність запроваджених раніше обмежень на перевезення рідин у ручній поклажі пасажирів літаків. Можливо, депутати полегшать життя пасажирам, які забувають про грабіжницькі літакові правила або й не знають про них узагалі.