Після тривалої мовчанки таки стала відома причина різкого підвищення ціни на авіапальне двома монополістами на цьому ринку — ТОВ «Кредо-авіасервіс» і ТОВ «ЛУК-Авіа Ойл». Виявляється, у такий спосіб вони протестують проти заборгованості уряду Януковича з відшкодування паливним компаніям ПДВ, сума якого досягла вже 39 мільйонів гривень. Таким чином, не дочекавшись цих грошей від українського Кабміну, основні постачальники гасу для авіації вирішили надалі не сподіватися на добру волю когось із чиновників, а відігратися на національних перевізниках і збирати невідшкодовані державою кошти з них, заявивши про підвищення тарифів на 20—25 відсотків — саме на розмір ПДВ.
Після більш ніж тижневої суперечки та безрезультатних перемовин за посередництва Кабінету Міністрів «Аеросвіт», «МАУ» та компанія «UM Air», яка долучилася до заяв про незгоду з новими тарифами останньою, досягнуто тимчасового перемир'я. Згідно з домовленостями, безперебійний авіапереліт відбуватиметься ще принаймні до понеділка 5 лютого, а постачальники палива заправлятимуть літаки до цього дня за старими тарифами. За цей час усі зацікавлені сторони обіцяють у максимально короткий термін досягти згоди й підписати новий контракт. Для цього, за словами міністра транспорту та зв'язку України Миколи Рудьковського, вже робиться все необхідне.
Найперше — Рудьковський дав доручення Міністерству фінансів у найстисліші терміни вирішити проблему з відшкодуванням нафтотрейдерам ПДВ. А міністр палива та енергетики України Юрій Бойко впевнений, що після вирішення питання із відшкодуванням паливні компанії встановлять ціни, прийнятні для вітчизняних авіаперевізників. Адже наразі ціна на гас в Україні є вищою, ніж за кордоном, на 150 доларів за тонну.
Водночас проблема із постачанням авіапального може торкнутися не тільки пасажирських рейсів, а й військової авіації. Відповідну заяву зробив міністр оборони України Анатолій Гриценко, повідомляє прес-служба МО. За його словами, відпускна ціна на гас становить 3,9 тисячі гривень, тодi як оборонне відомство платить за тонну 5,1 тисячі гривень. Тому, констатував міністр, військова авіація держави забезпечена пальним на так званий «перехідний період». Подальша ситуація може стати небезпечною для обороноздатності країни та неспроможності нашої авіації нести військову службу на повітряних кордонах держави. Ситуація з монополістами постачання авіапального потребує негайного вирішення на найвищому державному рівні, підсумував Анатолій Гриценко.