«Остання конструкторська розробка АНТК ім.Антонова Ан-148 до 28 лютого має отримати сертифікат типу — залишилося підготувати документацію»,— заявила Тетяна Анодіна, голова Міжнародного авіаційного комітету країн СНД і Балтії на брифінгу, що відбувся на АНТК у середу, 31 січня. Крім того, наступного року витвір українських авіаторів має всі шанси отримати ще й європейський сертифікат та виконувати міжнародні рейси до Європи та США. Втім уже сьогодні 41 літак замовлений по твердих контрактах різними авіакомпаніями країн світу.
«Ан-148 — літак нового покоління», — каже Генеральний конструктор АНТК Дмитро Ківа. — «На його борту встановлено 46 цифрових систем, у складі яких працює 87 обчислювальних машин. На цьому літаку випробовування проходило понад 200 варіантів програмного забезпечення. У процесі сертифікації та випробувань нам вдалось додатково значно покращити льотно-технічні та економічні характеристики, а саме: збільшилась швидкість польоту, покращились його експлуатаційні якості, було вдосконалено співвідношення «ціна—якість—економічність». Ан-148 став найшвидшим у світі літаком транспортної категорії, побудованої за схемою «високоплан». Його крейсерська швидкість досягла 870 км/год».
Міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський, який супроводжував голову МАКу на АНТК ім. Антонова, висловив упевненість, що Ан-148 відкриває для України можливості вийти більш серйозно на ринки не лише країн СНД, а й Азії, Європи, США. «Цей літак за всіма технічними та економічними показниками абсолютно конкурентоздатний», — зауважив міністр.
Ан-148 унікальний ще й тим, що ця розробка працюватиме на імідж українського літакобудування у світі. «Сьогодні Європа дуже жорстко ставить питання щодо рівня шуму під час роботи та відповідності екологічним вимогам», — зазначила пані Анодіна. «Ан-148 сертифікується відповідно до норм, які повністю гармонізовані з американськими та загальноєвропейськими: за рівнем шуму та за своєю екологічністю цей літак відповідає найновішим вимогам 4 глави ІСАО»,— підкреслила голова МАКу.
Ірина ТИШКО.