Своїх погроз — підвищити вартість квитків на проїзд в українських потягах — із 1 лютого залізничники не виконали: вокзали й надалі «торгують» проїзними документами за старими цінами. У цьому впевнилася «УМ» на столичному залізничному вокзалі. Як зазначає прес-служба Міністерства транспорту та зв'язку України, у лютому дійсно тарифи підвищено не буде. Мовляв, поїздіть ще «задарма» — «уряд знаходить резерви для компенсації збитковості пасажирських перевезень». Однак довго це задоволення все одно не триватиме. Підвищення всього «відтягли» у часі, і вже з 1 березня ми з вами купуватимемо дещо дорожчі квитки. Мінтранс оприлюднює цінову «кухню»: з 1 березня тарифи для пасажирів на проїзд у поїздах зростуть на 5 відсотків. Тобто якщо зараз квиток на експрес «Київ—Львів» коштує 58 гривень, то через місяць за нього доведеться доплатити ще 2,9 гривні. При цьому Мінтранс зазначає: відомство вирішило підвищити тарифи на пасажирське, багажне й вантажобагажне внутрішньодержавне залізничне перевезення на 5 відсотків із 1 березня замість підвищення на 10 відсотків із 1 лютого.
Але і це ще не все — подорожчання на залізничні «катання» сипатимуть цього року, як із рога достатку: після березневого буде травневе подорожчання — тоді Мінтранс підвищить вартість проїзду на 10 відсотків. Із 1 липня квитки подорожчають на 15 відсотків, із 1 вересня — на 20, таким чином з 1 листопада — ціни виростуть на 25 відсотків порівняно з сьогоднішніми. Відповідний наказ вже підписаний міністром транспорту Миколою Рудьковським. Тобто вищезгаданий квиток на львівський експрес за рік подорожчає на 14,5 гривні. До Полтави з Києва, скажімо, у дешевенькому плацкарті можна зараз доїхати за 25 гривень, а з листопада, після п'яти підвищень, це сумнівне задоволення буде дорожче на 8,5 гривні.
Але Мінтранс звертає увагу: мовляв, попереднє керівництво своїм наказом за 2005 рік на поточний, 2007, рік встановлювало підвищення вартості квитків загалом у розмірі 30 відсотків. А тут і того менше. До того ж пільговики можуть спати спокійно — їхні права Міністерство транспорту обіцяє «захистити в повному обсязі».
ТИМ ЧАСОМ
Новий потяг
Відучора почав курсувати новий фірмовий прискорений поїзд № 173/174 «Харків—Іловайськ—Харків». У складі поїзда шість вагонів для сидіння другого класу, загальна кількість місць для перевезення пасажирів — 408. У поїзді, запевняють залізничники, створені комфортні умови для пасажирів: усі вагони обладнані комфортабельними м'якими кріслами, багажними полицями, світильниками, телевізорами, системою кондиціювання повітря, холодильниками, вакуумними туалетами. Поїзд № 173/174 курсуватиме щоденно. Відправлення поїзда з Харкова о 15:05, прибуття до Іловайська — о 21:26. Відправлення з Іловайська — о 22:57, прибуття до Харкова — о 05:10. Вартість проїзду від Харкова до Іловайська близько 41 гривні з урахуванням ПДВ, комісійного та страхового зборiв.
ДО РЕЧІ
Вищі тарифи — більші зарплати
Мінтранс обіцяє не тільки підвищити вартість проїзду в потягах на 25 відсотків, а й зарплату працівникам своєї галузі — на такий самий відсоток. «Ми в минулому, 2006, році, підвищили заробітну плату на 30 відсотків: середньомісячна заробітна плата по галузі становить 1325 гривень, — сказав Микола Рудьковський. — Наразі відбувається постійне її підвищення, і вже цього року працівникам ми плануємо підвищити зарплату на 25 відсотків, хоча загалом по Україні заплановано підвищення лише на 12». До речі, транспортники й без того мають непогані заробітки (особливо, якщо їх порівнювати із зарплатами лікарів чи освітян). Скажімо, середня зарплата працівників залізничного транспорту наразі становить — 1407 гривень; морського — 1664 гривні; автомобільного — 1269 гривень; зв'язку та інформатизації — 658 гривень.