Учора двом національним авіаперевізникам «Аеросвіт» і «МАУ» таки вдалося відправити рейси майже у всіх напрямках. Літаки цих компаній, за словами прес-секретаря «Аеросвіту» Сергія Куцого, здійснювали польоти за рахунок залишку в баках пального. Не було вильотiв лише з Києва на Львів, Івано-Франківськ та Чернівці. «Ми не маємо можливості заправлятися лише у аеропортах Львова, Івано-Франківська та Чернівців, де постачальником гасу є ЗАТ СП «Кредо», однак у інших аеропортах цієї проблеми не існує. Виліт усіх міжнародних рейсів нами забезпечено, — пояснив «УМ» Сергій Куций. Як уже повідомляла наша газета, 1 лютого у вітчизняних авіаперевізників закінчився контракт із постачальниками на заправку літаків пальним ЗАТ СП «Кредо» і ТОВ «ЛУК-Авіа Ойл». Новий не був підписаний через незгоду українських авіакомпаній з підвищенням заправниками тарифів на гас на 20 відсотків.
Ситуація стає критичною. Перш за все виникають проблеми із далекомагістральними рейсами. Тому авіаперевізникам довелося вдаватися до неординарних рішень. Це і проміжні вимушені посадки для дозаправки, об'єднання рейсів тощо. Водночас Кабінет Міністрів після недосягнення компромісу на зустрічі з представниками заправників доручив Мінпаливенерго та Антимонопольному комітету вжити заходiв для забезпечення рейсів пальним. А міністр транспорту та зв'язку Микола Рудьковський запевнив, що незабаром буде розроблений альтернативний механізм поставок гасу.
Занепокоєння ситуацією із заправкою літаків уже висловив і третій за об'ємом авіаперевізник «UM Air». Станом на вчора, як повідомив Сергій Куций, ніяких домовленостей досягти не вдалося: «Ми направили компанії ЗАТ СП «Кребо» підписаний договір контракту з розцінками за формулою, якою ми користувалися останні два роки». У відповідь постачальник авіапального ЗАТ СП «Кребо» надіслало компанії пропозицію з цінами, вищими на 35 відсотків, ніж теперішні. За словами Сергія Куцого, авіакомпанії не розуміють логіки таких тарифних розрахунків і не збираються за ними платити.