Дайте літакам «поїсти»!

01.02.2007
Дайте літакам «поїсти»!

(Данила IВАНIВА.)

      Уже з 1 лютого громадяни України та гості, які придбали квитки українських авіакомпаній «Аеросвіт» та «Міжнародні авіалінії України», цілком ймовірно, не здійснять посадку на борт літаків. Причина — відсутність пального у баках машин, що належать вищезазначеним авіаперевізникам. Річ у тім, що «Аеросвіт» і «МАУ» не зуміли досягти згоди із заправниками щодо ціни на авіапальне. Відповідну заяву, за результатами наради з постачальниками, повідомили на прес-конференції у Міністерстві транспорту і зв'язку України генеральні директори двох національних авіаперевізників Арон Майберг та Юрій Мірошников. «Компанії ЗАТ СП «Кребо» і ТОВ «ЛУК-Авіа Ойл», які здійснюють заправку літаків у аеропорту Бориспіль, висунули нові умови оплати за пальне. Вони поставлять національних авіаперевізників у становище, яке не дозволить конкурувати з іншими міжнародними авіакомпаніями і зроблять «Аеросвіт» і «МАУ» неконкурентоспроможними», — йдеться у спільній заяві керівників.

      За словами Юрія Мірошникова, ціна повинна визначатися від формули, яка діяла зі змінами ще з 2004 року, і має становити 560-570 доларів за тонну. Водночас постачальники авіапального ще у листопаді минулого року підняли його вартість на 15—20 відсотків вище за ринковi. Це суперечило тенденції падіння ціни на нафту на світовому ринку. А з лютого вимагають сплачувати ПДВ у розмірі 20 відсотків, що суперечить законодавству, згідно з яким ціна пального на міжнародних рейсах, на відміну від внутрішніх, має нульову ставку. В підсумку це означатиме збільшення тарифу на 40 відсотків. Окрім того, ЗАТ СП «Кребо» і ТОВ «ЛУК-Авіа Ойл» нічим не аргументують подорожчання, не пропонують формулу розрахунку, а лише натякають, що з лютого вона зростатиме і далі. Слід додати, що 60 відсотків пального національні авіакомпанії закуповують саме у Борисполі як на базовому аеропортy. Решту дозаправляють за кордоном, і ціна там, за словами керівників вітчизняних перевізників, є значно нижчою. 

      Під час першої зустрічі директорів авіакомпаній і постачальників пального досягнути взаємовигідного рішення не вдалося. Крім того, компанія ЗАТ СП «Кребо» не з'явилася на зустріч, оскільки з січня цього року обслуговуванням літаків «Аеросвіту» займається новостворенe ТОВ «Кребоавіасервіс», — повідомили на прес-конференції. Директор «МАУ» Арон Майберг зазначив, що на сьогодні відсутні контракти про постачання з лютого авіапального. Незрозумілою, на його думку, залишається і позиція заправників, які не намагаються шукати компроміс, а керуються формулою «не хочете — не беріть». У зв'язку з цим вітчизняні авіакомпанії мають намір звернутися до Антимонопольного комітету, оскільки вважають, що заправники є монополістами на українському ринку, а їх дії шкодять інтересам держави. Директори вітчизняних авіакомпаній наголошують: вони не можуть погодитися на умови постачальників, оскільки тоді втрати «МАУ» становитимуть близько 70 мільйонів гривень, а «Аеросвіту», — понад 100 мільйонів.

      Про підтримку вітчизняних авіаперевізників yже заявив очільник Мінтрансу Микола Рудьковський. До їх захисту міністр долучив і колегу по уряду, керівника Міністерства палива та енергетики Юрія Бойка, у якого попросив втрутитися у ситуацію, наголошуючи, що Кабмін має достатньо важелів для впливу на постачальників. «Ми повинні чітко захищати національних перевізників для того, щоб не зростали... ціни на нафтопродукти, що спричинило б зупинку роботи компаній або перехід їх від прибутковості до збитковості», — зазначив пан Рудьковський.

      Сказати наразі, які саме рейси будуть скасовані сьогодні, Юрій Мірошников не зміг. Запевняє, що це залежатиме від запасу пального, яке залишиться у баках літаків у четвер. Він також спростував чутки про можливе підняття ціни на авіаквитки, додавши, що пасажири, які вже мають на руках проїзні документи, будуть пересаджені на рейси інших авіакомпаній або, за бажанням, їм повернуть гроші.

      У диспетчерській службі аеропорту «Бориспіль» «УМ» не підтвердили й не спростували відміну будь-яких вильотів зазначених авіакомпаній у четвер. Не змогли прояснити ситуацію і у ЗАТ СП «Кребо», де порадили трохи зачекати. А у приймальні директора заправника ТОВ «ЛУК-Авіа Ойл» Анатолія Хобти взагалі відмовилися від будь-яких коментарів. Тож з'ясувати, що стало причиною вимог постачальників авіапального, не вдалося. Коли верстався номер, «УМ» було відомо, що о 17.00 має відбутися ще одна зустріч усіх зацікавлених сторін. Джерело у Кабміні повідомило, що на неї прибула делегація з Москви й переговори відбудуться на урядовому рівні.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>