Альтернативу старій практиці викриття водіїв-порушників маршрутних таксі запропонували у Луганській області. Уже декілька місяців «даiшники» контролюють тут водіїв, не стоячи обабіч проїжджої частини, а безпосередньо їдучи в маршрутці. Працівники Державтоінспекції, одягнені як звичайні пасажири, фіксують усі нехтування правил дорожнього руху. За мікроавтобусом слідує оперативна машина, звідки паралельно ведеться відеоспостереження. А в кінці маршруту спійманих порушників уже очікують міліціонери разом із представниками ЗМІ. Тому «відкрутитися» водії навіть не намагаються, бо марно.
Такі рейди вже дали позитивні наслідки — через три дні кількість порушень значно впала. Тому дорожні інспектори Луганщини мають намір час від часу практикувати це нововведення. Начальник відділення профілактичної роботи УДАІ УМВС у Луганській області, підполковник Світлана Лиховид розповідає «УМ»: «Спочатку люди були невдоволені, мовляв, ви затримуєте, а ми запізнюємося на роботу. Однак після проведеної нами роз'яснювальної роботи щодо необхідності цих заходів більшість пасажирів висловлює повну солідарність із нами. Треба подякувати і представникам місцевих ЗМІ. Бо сума штрафу для водія не є страшним покаранням. А ось коли їх показують по телебаченню чи прізвища друкують у газетах, це справляє неабиякий ефект. Адже власник може звільнити водія, а ось після публічного викриття виграти щорічний тендер на перевезення стає вкрай складно».
Чи вдаватимуться в Україні й, зокрема, у столиці до практики колег із Луганщини, в ... Департаменті Державтоінспекції України наразі не знають. Однак начальник відділу зв'язків із громадськістю Департаменту ДАІ МВС України Геннадій Гребньов запевнив, що ДАІ має чимало методів, за якими не менш ефектно виявлятимуть і каратимуть порушників. Минулого року з вини водіїв транспортних засобів, призначених для пасажирських перевезень, сталося майже 5,5 тисячі дорожньо-транспортних пригод. Цей показник є більшим на 5,9 відсотка, ніж за аналогічний період 2005 року. З 1 028 потерпілих 144 людини загинуло — такі сумні дані офіційної статистики Департаменту державтоінспекції України. Основними причинами трагедії є недбалість власників автопарків до транспортних засобів і халатне ставлення до безпеки пасажирів, власне, самих водіїв.