У Верховній Раді оголошено перерву
Після ранкових голосувань щодо програми діяльності уряду та законопроекту про пропорційну виборчу систему відбулося екстрене засідання фракції “Наша Україна”. >>
Всеукраїнський «круглий стіл», який Президент Віктор Ющенко запропонував провести 14 лютого, може не відбутися. Він спіткнувся не просто на камені, а на цілій брилі, що її підставила коаліція, — у вигляді закону про Кабінет Міністрів. «Президент вважає проведення «круглого столу» дієвою формою обговорення актуальних питань, — пояснила позицію Президента на вчорашньому брифінгу прес-секретар глави держави Ірина Ванникова. — Однак із часу домовленості відбулися події, які дають підстави говорити про певні умови, щоб цей діалог відбувся». І, власне, «прийняття цього закону поза законодавчим полем істотно звужує фундамент для позитивного діалогу».
Станом на вчора коаліція так і не наважилася оприлюднити закон про уряд (публiкацiя на сайтi Верховної Ради не рахується, бо сама прес-служба ВР визнає, що пiсля цього закон набуває чинностi пiсля вiдповiдного опублiкування). Суботні номери офіційних газет вийшли без тексту закону. Учора працівники редакцій «Голосу України» та «Урядового кур'єрa», як і минулої п'ятниці, не мали поняття, коли їм надішлють текст документa, і коли його доведеться публікувати. Нічого конкретного не сказав і Голова Верховної Ради Олександр Мороз. Він, як і минулого тижня, багатозначно заявив, що «всі кроки, передбачені Конституцією, будуть здійснені».
При цьому Мороз зазначив, що ініціатива Президента Віктора Ющенка щодо внесення змін до закону «сприймається з повагою», повідомляє УНІАН. Спікер повідомив, що вчора планувалося виробити остаточну позицію щодо закону про Кабмін. При цьому він не виключив, що закон буде оприлюднено, але, в той же час, буде підготовлено законопроект про внесення змін до даного закону, де буде враховано низку пропозицій Президента. Наразі остаточних домовленостей із Ющенком нема, додав Мороз.
Віце-прем'єр-міністр Дмитро Табачник намалював три сценарії розвитку подій. Один із них передбачає: Президент таки підписує закон і одночасно направляє до парламенту свої зауваження. Потім «створюється спільна робоча група, і вона починає обговорювати цей законопроект». Згідно з другим варіантом, Президент не підписує закон, і тоді його оприлюднювати береться спікер. «У цьому разі Президент може звернутися до Конституційного Суду для роз'яснення тих положень закону, які, з його суб'єктивної точки зору, є спірними», — міркує Табачник. Третій шлях — «комбінований»: «Президент може підписати закон і одночасно звернутися до парламенту зі своїм проектом закону про внесення змін і доповнень і за роз'ясненням до Конституційного Суду».
Той факт, що коаліція так довго не оприлюднює закон (хоча довго про це говорила) і постійно мусолить оті три варіанти, може свідчити про те, що вона боїться, аби цей документ не було оскаржено, скажімо, в Конституційному Суді. По-перше, на тій же Банковій вважають, що низка положень цього закону порушує Конституцію. По-друге, перше вето Президента на цей акт долалося парламентом у сумнівний спосіб. По-третє, є рішення Мукачівського міжрайонного суду, яке забороняє офіційним газетам друкувати нашумілий закон. Саме тому коаліції треба домовленостей із Президентом.
Прес-секретар президента Ірина Ванникова повідомила, що зараз тривають переговори щодо пошуку компромісу з приводу закону про Кабмін. На питання, чи не є позиція Президента ультиматумом, пiсля вiдповiдного обублiкування Ванникова відповіла: «Президент не ставить ультиматум. Він готовий до компромісів і переговорів, однак є певна межа».
Співдоповідачки Моніторингового комітету ПАРЄ по Україні Ханне Северінсен і Ренате Вольвенд висловили розчарування з приводу «постійного перетягування каната» між Президентом та Прем'єр-міністром. «Постійна політична конфронтація розбиває надії на політичний консенсус у прийнятті стратегічних рішень або прискорення вкрай необхідних процесів реформування», — йдеться у застереженнях співдоповідачів. Вони закликають Україну розв'язати конституційну кризу з тим, щоб рухатись вперед до серйозних реформ.
Після ранкових голосувань щодо програми діяльності уряду та законопроекту про пропорційну виборчу систему відбулося екстрене засідання фракції “Наша Україна”. >>
Доки український парламент, попри майданні обіцянки, не поспішає саморозпускатися, а ідея загальної децентралізації влади лишається в проектах, політики місцевого рівня вирішили взяти ініціативу в свої руки і почати ділитися досвідом та налагоджувати співпрацю з колегами, не чекаючи вказівок згори. >>
Прокурор Черкаського району Руслан Олійник, він же син екс-мера Черкас і відомого народного депутата України Володимира Олійника, нині у реанімації. Туди він потрапив після того, як районну прокуратуру пікетували черкаські активісти, вимагаючи його відставки. >>
Верховна Рада, котра ніяк не зважиться на «суїцид», помалу викликає гостре роздратування у найбільш палких прихильників дострокових парламентських виборів. Цього тижня із незвичною для себе різкою риторикою виступив депутат від «УДАРу» Павло Розенко, котрий заявив наступне: «УДАР» наполягатиме, щоб на одному з перших засідань через два тижні було все-таки проголосовано постанову (про саморозпуск), яка була підписана трьома політсилами... >>
Як уже повідомлялося, спікер розпущеного парламенту Олександр Мороз планує скликати 4 вересня сесію ВР. На заваді цьому можуть стати досить цікаві чинники. >>