Найвизначніший український ньюсмейкер нинішнього тижня міністр транспорту і зв'язку Микола Рудьковський у понеділок вирішив винести ще трохи сміття з хати і зробив гучну заяву. За його словами, підрозділи внутрішнього фінансового контролю Мінтрансу виявили фінансові порушення при використанні бюджетних коштів і державного майна на суму 338 млн. гривень.
Загалом перевірили майже 1700 підприємств. І жахнулись! Найактивніше, стверджує Рудьковський, займались махінаціями в концерні радіомовлення, радіозв'язку і телебачення, «Укрінтеравтосервісі», «Украерорусі» та в цілому ряді портів. То ж до органів прокуратури, МВС і СБУ передано 169 матеріалів на суму понад 130 млн. гривень.
Перевірка ж, яку проводили не внутрішні служби, а спеціально навчені люди з контрольно-ревізійного управління, показала значно цікавіші і більш вражаючі цифри. Так, наша рідна «Укрзалізниця», як вважають контролюючі органи, завдала шкоди державі на 2 мільярди гривень, а непублічний і тому мало кому відомий «Украерорух» — понад 4,5 мільярда.
«Найтиповіше порушення — надання так званих знижок для тих або інших юридичних осіб», — пояснив міністр-соціаліст, зазначивши, що його інтерес до порушень не вибірковий і не політичний, а невдозі настане час похвилюватись керівництву «Укравтодору» — перевірятимуть його діяльність за минулий рік.
Екс-керівник «Укрзалізниці» Василь Гладких, який найдовше керував відомством за період перевірки (2005—2006 роки. — Авт.) і тому найбiльше потрапляє «під обстріл» КРУ, оперативно відкинув усі висновки ревізорів, звинувачуючи у своїх негараздах політику і ще раз політику. Гладких кається тільки в одному — що один раз за державними клопотами забув вчасно повернути кошти, видані йому для закордонної поїздки. І все! Решта ж — від лукавого.
Наступник пана Гладких, генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак, на зустрічі із журналістами неприємну тему оминути не міг. Але формулював власні думки надзвичайно делікатно. «Планова перевірка КРУ завершилась. Контролюючі органи уважно вивчили стан справ на всіх шести залізницях та майже 1200 наших підрозділах. Загалом колектив у нас добросовісний, але трапляються працівники, — Володимир Васильович зітхнув, підбираючи формулювання, — не дуже добросовісні... Порушення були. Але ми погоджуємось не з усім, що було зафіксовано в актах перевірок. Про це я розмовляв iз начальником контрольно-ревізійного управління».
Які саме незграбні працівники зуміли «нагріти» монополіста залізничних перевезень на таку серйозну суму, яким саме чином вони діяли, якщо вкрали не два мільярди, то скільки? Зрештою, що відповів начальник КРУ на закиди керівництва «Укрзалізниці», що вони не з усіма звинуваченнями погоджуються? Про це Володимир Козак не сказав нічого, перевівши розмову на іншу тему, а потім, чемно попрощавшись, залишив присутнім можливість формулювати власні версії. А таких версій, зважаючи, що йдеться про державні, а значить наші з вами кошти, має з'явитись чимало.