Зовні електромобіль схожий на автобус, який їздить по газонах поля для гольфу, — невеликий, легкий і дуже маневровий. Але спринтером мобіль ніяк не назвеш — максимальна швидкість цього «дива техніки» — усього 25 кілометрів за годину. На основній частині маршруту електромобіль долатиме за годину 5—10 кілометрів — аби туристи змогли роздивитися усе навкруги. Для порівняння — пішохід проходить за годину від 3 до 5 кілометрів, велосипедист — близько 15, автобус у межах міста — 30—50 кілометрів.
Планується, що маршрут для екскурсії на електромобілі почнеться на майдані Незалежності, далі через Хрещатик і вулицю Богдана Хмельницького вийде на Володимирську, Трьохсвятительською спуститься на Європейську площу і повернеться на Майдан. Екскурсія, як розповіла «УМ» начальник відділу з питань туризму і курортів Шевченківської районної державної адміністрації Леся Макошко, триватиме близько двох годин — за цей час гості міста без зайвої метушні й цікаві факти почують, і пам'ятки архітектури побачать, зокрема Національну оперу, Золоті ворота, Софійський і Михайлівський собори. Така подорож, яку організатори планують здійснювати до п'яти разів на день, обійдеться кожному туристові у 15—20 гривень.
За словами Лесі Макошко, організувати такий екологічно чистий екскурсійний маршрут у центрі столиці запропонував «Арт-сервіс» — одна із 300 турфірм, якi працюють у Шевченківському районі. Фірма придбала у Польщі два електромобілі, розраховані на 18 місць (16 пасажирів, водій та гід) кожний. Вартість одного мобіля склала близько 20 тисяч євро.
За словами директора фірми «Арт-сервіс» Олександра Степанюка, заряджається цей вид транспорту від електромережі протягом 12-16 годин, а потужності батарейки (майже три кіловати) вистачає на цілий день роботи. «Апетити» машини залежать від загальної ваги пасажирів, яких треба везти, та від особливостей дороги. Коли мобіль їде по прямій, він споживає приблизно 0,3 кіловата за годину, коли «лізе» вгору, то «з'їдає» вдвічі більше, а коли мчить з гірки, то на ходу підживлюється від генератора. Для порівняння — під час нагрівання води непоганий електрочайник «жере» 1,8—2,2 кіловата за годину, середніх розмірів холодильник під час активного «нагнітання холоду» «з'їдає» близько одного кіловата.
Організатори переконані, що їхній маршрут користуватиметься попитом. «За кордоном і старі, і малі залюбки їздять на численних «паровозиках» й електромобілях, — стверджує Олександр Степанюк. — Ніхто не хоче сидіти в екскурсійному автобусі, особливо якщо надворі гарна погода, а від однієї пам'ятки до іншої їхати 5 хвилин. Уявіть — тільки-но туристи вийшли з автобуса, поглянули на собор чи театр, а вже треба знову заходити до салона. Або ж екскурсовод каже під час руху: «Подивіться праворуч, подивіться ліворуч...» Поки зрозумів, куди дивитися, поки голову повернув — той будинок уже проїхали».
Організатори передбачають, що екскурсійний екомобіль почне возити туристів центром Києва у травні цього року (а якщо квітень буде теплим — то й раніше), а завершить сезон у жовтні. «Ми, звісно, хотіли б виходити на маршрут щодня, а не лише у вихідні, — каже пан Степанюк, — але як воно вийде, ще не знаємо».