Прем'єр Віктор Янукович лiтав позавчора до столиці Азербайджану не просто так, а з цілим пакетом пропозицій від українських міністрів. На чому саме робитиме наголос наша делегація, можна було легко здогадатись, адже у безпосередній близькості біля керівника Кабміну постійно знаходився міністр палива та енергетики Юрій Бойко.
«Україна зацікавлена у постачанні легкої каспійської нафти за маршрутом «Баку—Супса—Одеса—Європа» і в участі у цьому проекті азербайджанських компаній», — Віктор Янукович зробив чергову спробу прилаштувати свою нафтову «трубу», яка останніми роками ніяк не може виправдати покладених на неї сподівань. При цьому наголосив, що якість нафти не постраждає.
Юрій Бойко принагідно нагадав азербайджанцям, що вони щорічно нарощують обсяги видобування нафти на 6—7 млн. тонн, і що ця держава потребує додаткових шляхів транспортування до Європи. «Міжнародний консорціум, який планується створити для заповнення продуктопроводу нафтою, буде неповним, якщо в ньому не буде представлено Азербайджан», — зробив міністр реверанс у бік господарів. Україна від такої оборудки могла б заробляти щонайменше 50 млн. доларів щороку — додатково до тих 300 мільйонів прибутку, які приносить «Одеса—Броди» від нафтового транзиту.
Український Прем'єр зробив своєму азербайджанському колезі Артурові Расізаде і ще кілька пропозицій, від яких, як вважається, буде неможливо відмовитись. Iдеться про готовність України взяти на себе частину фінансів, необхідних для будівництва в цій державі літаків «Ан», та ідею, про яку багато говорили азербайджанські, але чомусь мало — українські засоби масової інформації — модернізувати танки Т-64, що знаходяться там на озброєнні.
«Це нормальний підхід. Ми пропозицію сформулювали, і, я сподіваюсь, що вона буде цікавою», — цитує Віктора Януковича інформаційний сайт «Кавказвеб».
Наприкінці перемовин обидва прем'єри вирішили збільшити товарообіг між нашими країнами вдвічі, довівши його за два роки до 500 млн. доларів. На тому й порішили.