«Послідовний» уряд Януковича під час звітування про 100 днів одним із головних досягнень називав приборкання ціни на газ для населення, бензин та дизельне пальне. Людям обіцяли 399 гривень за тисячу кубів газу, а пальне автолюбителі купуватимуть за 3,65 (А-95). Недовго музика лунала. І вже нині ціновий аркан накидають на жалюгідний бюджет пересічного українця.
Так, Національна комісія регулювання енергетики (НКРЕ) встановила нові роздрібні ціни на природний газ для побутових споживачів, якi вiдрiзнятимуться в залежностi від обсягів споживання газу.
Із 1 січня нові роздрібні тарифи становитимуть у тих квартирах, які відокремлені від централізованої системи опалення у багатоквартирних будинках, за наявності у абонента лічильника газу, 686 гривень за тисячу кубічних метрів, за відсутності приладу обліку — 754 гривні за тисячу кубів. Усі ці зміни рекомендовані відповідною постановою Кабінету Міністрів.
Нові тарифи вступлять у дію після реєстрації рішення НКРЕ у Мін'юсті.
Річний обсяг споживання | з лічильником | без нього |
Не більше 2,5 тис. куб. м | 315,0 грн. | 345,0 грн. |
Не більше 6 тис. куб. м | 478,0 грн. | 526,0 грн. |
Не більше 12 тис. куб. м | 980,0 грн. | 1078,0 грн. |
Більше 12 тис. куб. м | 1173,0 грн. | 1290,0 грн. |
Найближчим часом також слід очікувати підвищення вартості бензину на 1,5—2 відсотки. Про це заявив міністр палива та енергетики Юрій Бойко. За його словами, до весни утримувати ціну на найбільш «ходову» марку А-95 нереально. Оскільки Україна залежить від експорту пального. Для того, аби не відбулося різкого стрибка, уряд і великі оператори ринку нафтопродуктів затвердять формулу формування вартості. Займатиметься цим спеціальна експертно-аналітична група, яка встановить відповідний коридор для того, аби ціни були прозорими і враховувалися світова ціна на нафту, валютний курс, а також рівень рентабельності для всіх учасників ринку.
Ви запитаєте, а як же розрекламований меморандум між урядом та нафтотрейдерами і виробниками пального. Так от, на думку експертів, цей документ, за великим рахунком, був фільчиною грамотою і міг лише тимчасово (до ста днів уряду) вплинути на певну стабілізацію цін. Адже, за даними самого Мінпаливенерго, за одинадцять місяців поточного року, порівняно з попереднім періодом, поставки нафти на вітчизняні НПЗ знизилися на 30,7 відсотка — до 9,45 млн. тонн. Обсяги виробництва нафтопродуктів знизилися: бензину на 19,9%, дизельного пального на 23,3 %, мазуту — 41,4%. Крім того, нашi НПЗ не мають ніякої інвестиційної привабливості. Усі ці чинники, безумовно, призведуть до подорожчання. І про це добре знали у головному вітчизняному енергетичному відомстві.