Сьогодні виставою «Федра» на сцені Національного академічного театру російської драми імені Лесі Українки закінчуються «Дні сучасного театру», або, точніше, ретроспектива останніх робiт авангардного українського режисера Андрія Жолдака. На вівторок і середу з Москви прилетіли виконавиця головної ролі Марія Миронова і відомий театральний художник, а в цьому проекті — співпродюсер і автор костюмів Павло Каплевич. «Маша Миронова — велика російська драматична актриса, це моя думка як спеціаліста, — представив московську гостю режисер. — А Павло Каплевич — це сучасний Дягілєв у російській культурі». І художник, і актриса в свою чергу нахвалювали українського інфант терібль від театру, хоча й не приховували, що сварок і конфліктів у процесі роботи над виставою було вдосталь. Зате вже сьогодні «Федра», яку в Москві прихистив Театр націй, номінується на найвищу театральну премію Росії «Золота маска» в 4 номінаціях. Задумка цієї вистави виникла рік тому — у грудні 2005-го, а в березні вже почали репетирувати, у травні була прем'єра. «Це божевільний проект, — каже Каплевич, — тому що виник із повітря: не було ні мотивації у вигляді великих грошей, ні замовлення, тільки творча ідея». Марія Миронова вдруге працює з Андрієм Жолдаком, перша спільна робота — роль Ніни Заречної у виставі. Досвід освоєння п'єси «Чайка» системою Станіславського», яка, на жаль, уже закрита, а київський глядач її так і не побачив. Тому Жолдак радіє, що Батьківщина побачить «Федру». «Мені дуже подобається театр Жолдака, — каже донька Андрія Миронова, штатна актриса театру «Ленком», — це понадпобутовий театр, у якому багато метафор і символів. І водночас там є реалістичне, і навіть натуралістичне проживання історії».
Режисер каже, що робота з Марією, людиною зі своєю думкою і виробленими релігійними поглядами, постійний діалог, спротив у роботі трохи повернули йому довіру до слова, бо раніше у Жолдака актори мовчки виконували якісь рухи, комбінації або просто викрикували числа. Він уже готовий зробити виставу з «якимись людськими шматками, з акторськими очима, з акторами-особистостями». А Павло Каплевич через ЗМІ закликав українських чиновників, театральних керівників і конкретно Богдана Ступку дати можливість Жолдаку працювати в Україні, тим більше що він дуже змінився за останній час.