«12 грудня Рада ЄС надала Єврокомісії мандат на початок ведення переговорів з Україною про створення спільного авіаційного простору, метою якого є поглиблення авіаційних зв'язків з Україною після підписання подібних угод з країнами Західних Балкан та Марокко», — повідомляє офіційний сайт Єврокомісії www.europa.eu.int. Віце-президент ЄС Жак Барро, який відповідає за транспорт, заявив: «Користь від створення єдиного авіаційного ринку будуть мати обидві сторони — ЄС і Україна. Завдяки підписанню такої угоди ми забезпечимо вищі рівні безпеки та надійності, простимулюємо торгівлю та соціальні зв'язки з нашим близьким сусідом».
Підписання угоди про створення спільного авіаційного простору стане надзвичайно важливим кроком у зміцненні авіаційного зв'язку між ЄС та Україною. Обидва авіаційні ринки і так міцно пов'язані на цей час. Упродовж 2005 року 1,8 млн. пасажирів подорожували між ЄС та Україною повітряним транспортом у порівнянні з 600 тисячами 2001 року. Україна має розвинену авіаційну промисловість, яка є важливою для ЄС, а також велетенський туристичний потенціал, зазначає Єврокомісія. І наводить приклад, що вже нині Україну щороку відвідують шість мільйонів осіб, що дорівнює кількості туристів iз країн ЄС, які відвідують Хорватію. На цей час Україна має двосторонні авіаційні угоди з 25 країнами-членами ЄС. Єдина, всеохоплююча, угода про спільний авіаційний простір прийде їм на зміну.
Отже, Україна змушена буде гармонізувати своє законодавство в авіаційній галузі з європейським. Спільний авіаційний простір між ЄС та його сусідами має бути створений до 2010 року. Найбільше невирішених проблем у цьому сенсі ЄС має з Росією. Єврокомісія планує розпочати переговори з Росією про створення спільного авіаційного простору лише після вступу цієї країни до СОТ.
Що дасть Україні угода про спільний авіаційний простір? Передусім, у нас будуть діяти ті ж стандарти безпеки, що і в ЄС. Також будуть обов'язковими єдині правила оплати за користування аеропортами та повітряним простором. Україна гарантовано отримає доступ до європейської системи супутникової навігації «Галілео». Не лише Київ, Львів чи Одеса, а й деякі інші українські міста отримають регулярний пасажирський авіазв'язок із містами Європи, зросте торговельний обмін з ЄС.