Увімкнули форсаж

07.12.2006

      Депутати Донецької обласної ради проголосували за те, аби передати Донецький аеропорт у комунальну власність міста, а їхні колеги з міськради невдовзi так само дружно підтримали цю ініціативу. Тобто відтепер майновий комплекс КП «Авіакомпанія «Донбасаеро» переходить ( чи перелітає) із загальної власності територіальних громад в управлінні Донецької облради в комунальну власність територіальної громади Донецька. А все нерухоме майно аеропорту передано на баланс комунального підприємства «Авіакомпанія «Донбасаеро».

      Офіційна версія такого рішення виглядає досить правдоподібно і не викликає жодних сумнівів. Мовляв, аеропорту давно потрібна  реконструкція, а обласна рада, відповідно до чинного законодавства, не має повноважень цим займатися. На відміну від міськради, якій і належить тепер перейматися цими проблемами. За словами голови обласної ради Анатолія Близнюка, нині вже розробляється стратегічна програма розвитку авіаперевезень до 2015 року, де передбачено комплексну реконструкцію аеропорту та розвиток авіакомпанії «Донбасаеро». І після передачі «повітряних воріт» у власність Донецька міський бюджет тепер претендує на виділення додаткових коштів для втілення згаданої програми в життя. (За попередніми підрахунками, на будівництво нового аеровокзального комплексу та злітно-посадкової полоси потрібно близько 170 мільйонів доларів).

      Проте паралельно існує ще одна й не менш офіційна версія, яку ніхто, схоже, й не приховує. Рiч у тiм, що передача аеропорту майже «зі свистом» відбулася після недавньої заяви міністра транспорту і зв'язку України Миколи Рудьковського про наміри повернути до державної власності аеропорти Донецька, Дніпропетровська, Харкова, Одеси, Львова, що перебувають у комунальній власності.

      Донеччан, як показали наступні події, аж нітрохи не вабила така перспектива. Тут погодилися з необхідністю модернізації  аеропорту, щоправда, вважають, що це можна зробити незалежно від того, у якій власності перебувають «повітряні ворота». «Нехай виділяють із бюджету для області гроші й ми реалізуємо цей проект, що задуманий, із великим задоволенням», — каже Анатолій Близнюк. Такої ж думки й міський голова Донецька Олександр Лук'янченко: «Ми свідомо зробили це для того, аби аеропорт узагалі не пішов з-під юрисдикції нашого регіону. Адже центральним органам влади, аби відняти аеропорт, боротися з обласною радою значно легше, ніж із територіальною громадою Донецька».

      Зрештою, зрозуміти донеччан можна. Аеропорт і авіакомпанія «Донбасаеро» після того, як у 2003 році перейшли у підпорядкування обласної ради, розвивалися стрімкими темпами. Завдяки певним коштам, які щороку виділялися з обласного бюджету, в Донецького аеропорту немов відкрилося «друге дихання». За обсягами вантажних перевезень тутешні «повітряні ворота» поступаються лише Борисполю, звідси нині здійснюються регулярні рейси до 15 країн світу та чартерні перевезення у 130 напрямках.

      Проте є й певні нюанси місцевого господарювання. Керівники обласної ради підтвердили інформацію, що прокуратура зараз має намір ретельно вивчити документи, на підставі яких у 2003 році аеропорт було передано до управління облради, яку тоді очолював нині вже народний депутат Борис Колесников.