Два тижні триває підготовка учасників другого Віденського Оперного балу до головного гламурно-світського заходу року. Журналістам завчасно пообіцяли, що 28 листопада о 20.00 вони матимуть можливість відвідати відкритий урок балетмейстера Григорія Чапкіса у столичному Будинку вчителя. Популярний член журі телевізійного конкурсу «Танці з зірками» мав готувати VIP-діточок до їхнього першого танцю на справжньому балу. Проте Чапкіса у Будинку вчителя не виявилося. Як пояснили організатори, охочих навчитися танцювати так багато, що довелося поділити їх на дві групи. Тому в Будинку вчителя відкритий урок дасть заслужений діяч мистецтв, професор і танцмейстер Олег Касьянов. Хоча «журналістський телеграф» пояснював несподівану зміну планів інакше. Подейкували, що станом на вівторок дорученим Григорію Чапкісу наташам ростовим вдалося досягти більш ніж скромних успіхів у тяжкій бальній науці, тому до відкритого уроку вони поки що не готові. З волконськими й узагалі «напряжонка». Більшість із нащадків наших VIP-iв вважають, що бальними танцями займаються лише нетрадиційно сексуально орієнтовані представники чоловічої статі. Є начебто і друга причина, з якої журналістам не вдалося побачити перший танець молодняка, поставлений Чапкісом. Кажуть, цього року доступ журналістів (зокрема телевізійних) на бал буде доволі обмежений. А багатьом учасникам-«балювальникам» страшенно хочеться потрапити на телеекрани хоча б під час відкритого уроку. Тому чапкісовим вихованцям довелося почекати з відкритим уроком, у них іще все попереду.
Перед цією публічною репетицією танцмейстер Олег Касьянов особисто підійшов до кореспондента «УМ», щоб люб'язно дати коментар: «Це п'ятий Віденський бал, який я допомагаю організовувати. Перший аналогічний бал відбувся ще за Леоніда Кравчука. Цього разу я ще й готую до балу непрофесійних танцюристів, власне, учасників балу. За вісім занять ми вивчили полонез, буковинську польку, повільний вальс, віденський вальс і фокстрот».
— А як ви прокоментуєте, що цьогорічний Віденський бал надумали проводити на початку Різдвяного посту?
— Але ж цей бал приурочено до Дня боротьби зі СНІДом, він благочинний. Наскільки я чув, кошти від розіграної під час його проведення лотереї підуть на лікування ВІЛ-інфікованих дітей. Загалом же моя місія полягає в тому, щоб навчити людей танцювати.
Словом, що ближче до балу, то більше виникає нових подробиць. Принаймні ще минулого тижня на прес-конференції щодо організації Віденського балу нічого про ВІЛ-інфікованих не йшлося.
Перед відкритим уроком між журналістами, мов екзотичний чорний метелик, то пливла, то летіла пані Олександра Кужель, охоче позуючи фотографам. Її супроводжував законний чоловік, високий і аскетично худорлявий чолов'яга, схожий на обвітреного морського вовка. Олександра Кужель ігнорувала мінералку iз загального столу, а пила лише свою власну, час від часу витягуючи пластикову пляшку із сумочки. Поступово чималу танцювальну залу Будинку вчителя ущент заполонили старанні учні різних вікових категорій, комплекції, проте з обов'язковою для всіх щасливою усмішкою. Майже за годину до початку відкритого уроку в Будинок вчителя завітала учасниця «Танців із зірками» Ольга Сумська, яка теж сподівалася зустрітися зі своїм кумиром Григорієм Чапкісом. Почувши, що маестро сьогодні не буде, Ольга засмутилася й хотіла було йти геть. Але, побачивши телекамери, відразу передумала і жваво приєдналася до учнів Олега Касьянова, прихопивши iз собою ще й дочку. Антоніна достоту має вигляд Ольжиної сестрички, до того ж не відомо, чи меншої. Прийшли на репетицію і сестри Завальські (гурт «Алібі»). Майже всі VIP-учні мали за партнерів професійних танцюристів — вихованців Олега Касьянова. Виняток становив лише лідер гурту Mad Hads Вадим Красноокий. На репетиції він танцював із власною дружиною, вбраною у виклично-гротескну сукню a la «Проня Прокопівна на курсах шляхетних дівчат».
Новоспечені танцюристи старанно демонстрували свою майстерність. А після запальної польки паркет танцзали мало не вискакував. Я згадала, що на Віденському балу танцювальників-аматорів буде в десятки разів більше, і подумала: «Бідний Оперний...»