За словами керівника лабораторії експериментальних досліджень при Інституті археології НАН України Сергія Воронова, замовлення на побудову старовинних суден для наукових експедицій і туризму тепер будуть давати саме чернігівським майстрам-корабелам. Що й не дивно, адже побудовані на замовлення лабораторії експериментальні давньоруські лодії «Княгиня Ольга» і «Сварог» витримали складні експедиції і показали хороші ходові якості. Так, «Княгиня Ольга» за дві навігації пройшла шлях «із варяг у греки» — від Мармурового моря до Балтійського. А у цьому році «Сварог» подолав кілька тисяч кілометрів, подорожуючи північною гілкою Великого шовкового шляху.
Підсумкам цієї експедиції і була присвячена зустріч капітана «Сварога» і керівника експедиції Сергія Воронова в Чернігівському річковому порту з місцевими корабелами, представниками порту, істориками та журналістами. До речі, зустріч відбулася саме в тому залі, де в лютому був закладений стародавній корабель. Як розповів Сергій Воронов, після обробки всіх зібраних матеріалів експедиція була визнана успішною. Поставлені перед науковцями завдання, а саме побудова експериментального судна, і подорож на ньому древнім торговим шляхом, виконані. Вирушивши в похід 6 серпня з Києва, екіпаж лодії, який складався з 16 чоловік, пройшов майже дві тисячі кілометрів по Азовському морю, річці Дон, і малих ріках до калмицьких степів. Експедиція була досить складною. У перші ж дні походу по Азовському морю корабель потрапив у шторм, порвалося вітрило, ледве не зламалася щогла. Тож довелося кілька днів стояти біля берега. Складнощі організаційного характеру почалися на території Росії.
— Ми, напевне, єдине мале судно у світі, дозвіл на експлуатацію якого давав особисто прем'єр-міністр Російської Федерації, — поділився спогадами керівник експедиції. — Характеристики «Сварога» не відповідали існуючим сьогодні в Росії вимогам техніки безпеки при експлуатації суден. Місцева влада була не готова дати такий дозвіл. Тому нам через Київ довелося «виходити» на російський Кабмін. Добре, що там поставилися до нашої проблеми з розумінням, і дозвіл дали дуже швидко. А взагалі наші сусіди були просто здивовані, що в Україні будують і подорожують на таких унікальних суднах.
На Дону — активне судноплавство, дуже багато шлюзів, де збираються справжні черги з кораблів, у яких мандрівникам доводилося проводити по кілька діб. Тому експедиція не вкладалася у визначені терміни. Щоб зберегти чистоту експерименту, було прийнято рішення зміними маршрут: не пливти далі у Волгу і Каспійське море, а пройти малими ріками, як це робилося сотні років тому. По річці Аксай-Курмоярський «Сварог» добрався до калмицьких степів, до місця де починалися караванні шляхи на Схід. Після чого повернув назад. Водний відрізок північної гілки Великого Шовкового шляху був подоланий.
Ця експедиція закінчилася. Але в наступному році лабораторія експереминтальних досліджень планує новий маршрут. «Сварог» відправиться так званим Бурштиновим (Янтарним) шляхом з Києва по Дніпру, Прип'яті, Неману до Балтійського моря. А чернігівських корабелів, можливо, чекатиме нове замовлення — двощогловий бриг «Рюрик», праобраз якого у складі ескадри військ Суворова брав участь у облозі Очакова під час російсько-турецької війни. Втім, як відзначив Сергій Воронов, це буде не історичний, а — туристичний проект.