«Рогатий» отримає кримську прописку?

14.11.2006

      Чеське місто Пльзень знане у світі  не лише своїм фірмовим пивом, а й досить негастрономічними речами — тролейбусами, трамваями і потягами  метрополітену  під   солідною маркою «Шкода». 30 жовтня у складі української делегації там, як  розповіли «УМ» у прес-службі Сімферопольського міськвиконкому, побував мер кримської столиці Геннадій Бабенко і особисто  ознайомився з процесом виробництва двигуна електротяги і збірки тролейбуса. Але найголовніше – ті відвідини  заводських цехів мають  практичний результат, бо з чехами вдалось домовитись  про відкриття  філії «Шкоди» в Україні. Причому йдеться  про налагодження майже всього технологічного процесу: корпус  «рогатого» планують виготовляти у Києві, комплектуючі — на українських підприємствах («Шкода» власноруч відбере їх на тендері), а збирати все докупи — вже у Сімферополі, на Кримському республіканському виробничому підприємстві «Кримтролейбус». У цьому є резон — місцеві фахівці добре обізнані з експлуатацією і ремонтом  шкодівського електротранспорту, у тому числі найдовшої у Європі гірської тролейбусної траси. Головне ж — підприємство із Пльзені до Криму надсилатиме лише тягові двигуни, конструкторську й технічну документацію.

      Сімферопольський мер припускає, що перший кримський тролейбус марки «Шкода» може зійти з конвейєрів уже взимку майбутнього року. По «зубах» «Кримтролейбусу» і  випуск автобусо-тролейбусів з дизельними генераторами, що дозволить продовжувати існуючі міські маршрути  в ті райони, де немає контактних мереж. І, на додачу до всього, нове виробництво — це створення у місті сотень робочих місць.

      Утім усі ці райдужні плани  міського голови,  до легітимності котрого, до слова, має великі претензії не лише постійний представник Президента України в АРК, можуть успішно  «зависнути у повітрі».  Як свого часу проект створення так званого Південного автозаводу на базі місцевої СТО «КримавтоГАЗу», що патронував особисто тодішній  червоний спікер Леонід Грач. Проте з того вийшов  повний «пшик», бо  «надійні» російські  партнери із Нижнього Новгорода  все згодом переграли, залишивши кримчан «з носом». Знову ж таки, щось не чутно про реалізацію  розрекламованого на початку року тутешнім Радміном проекту зі складання  у Сімферополі   фірмових зернових комбайнів «Ростсільмашу». Однак Чехія — не Росія,  відтак  сімферопольцям, певно,  варто сподіватись, що від  пльзеньського  вояжу їхнього мера  щось-таки «вигорить».