Лише півтора тижня тому представники австрійської та вітчизняних компаній - Allgemeine Beteiligungsvsverwaltungs-und Handelsgesselfschaft m.b.H та Херсонський морський термінал - зі зброєю в руках захопили судно «Кілія», що ремонтувалося на суднобудівному заводі (морякам під дулами пістолетів запропонували без зайвого галасу залишити судно), i ось нова рейдерська атака австрійської компанії. Днями через Господарський суд Херсонської області їм вдалося арештувати все майно морського торговельного порту. За словами заступника міністра транспорту та зв'язку Валентина Касапчука, це ніщо інше, як реальний рейдерський захват державного майна іноземною компанією.
«Iдеться про цілісні майнові комплекси, яким є Херсонський порт. Суд зобов'язав порт та відділ Державної виконавчої служби передати вищевказане майно на зберігання іншій особі, що визначається державним виконавцем. Я думаю, що неважко здогадатися, що цією особою буде компанія «Херсонський морський термінал», зареєстрована у Києві», - каже пан Касапчук.
І це при тому, що договір на спільну діяльність із цією компанією вже не дійсний, адже через порушення законодавства його було скасовано на зборах трудового колективу порту. Але факт є фактом: наразі Херсонському порту заборонено укладати договори оренди, найму, спільної діяльності, купівлі-продажу тощо, а все майно порту було оціненe за залишковою вартістю.
«Наприклад, вартість автонавантажувача - 1 копійка, бульдозера - 370 грн., бульдозера ще одного - 29 і 23 гривні, навантажувачiв - 1 000 гривень, 1 500 гривень. Таким чином, увесь порт Херсонський МТП, дохiдність якого в рік складає до ста мільйонів гривень, було оцінено в мільйон сто п'ятнадцять тисяч гривень. Для нас це не лише арешт усього майна, а блокування роботи державного стратегічного підприємства», - обурюється заступник керівника Мінтрансу. I додає, що зараз на підході, а також під обробкою та на рейді порту знаходиться близько 18 (!) іноземних суден. Зрозуміло, що роботу з перевалювання вантажів через порт зупинено.
Цікаво, що в першому випадку з «Кілією» представник австрійської компанії АBH Ігор Шенцев спростував факт рейдерської атаки, мовляв, на теплоході не було ніякого рейдерства, просто відбулася... зміна екіпажу! Водночас Генпрокуратура, СБУ та інші правоохоронні органи ніяк не відреагували на неодноразові звернення до них керівництва порту та трудового колективу. Єдине, що наразі залишається, - оскаржити в суді вищої інстанції ухвалу Господарського суду Херсонщини.
А тим часом серед людей розпалюються пристрасті: ситуацію в порту контролює воєнізований загін охорони та трудовий колектив. Валентин Касапчук не виключає ймовірностi сутичок, які можуть призвести до непередбачених результатів, зважаючи на те, як працівники порту переживають цю ситуацію. Начальник Херсонського морського торгового порту Андрій Єгоров уже попередив про це керівництво облуправління УБОПу та міліції, облуправління СБУ, місцеві органи влади, зокрема голову облради та «губернатора». Сподіваємося, що обійдеться без крові...