Позавчора семеро озброєних чоловікiв захопили судно «Кілія», що стояло на ремонті на території Херсонського суднобудівного заводу. Екіпажу судна лише здалеку показали якісь «папери», що нібито свідчили про право власності австрійської компанії «Агельмайне Бетайлігунгсфервальтунгс-унд Хандельс ГмбХ» на «Кілію», заборонили користуватися телефонним зв'язком, після чого всіх моряків вивезли з території заводу й доставили до управління «Херсонського морського торговельного порту».
Як повідомила «УМ» співробітниця прес-служби Міністерства транспорту та зв'язку Олена Шуляк, «Кілія» належить саме державному підприємству «Херсонський морський торговельний порт», але всі спроби адміністрації порту з'ясувати, як i чому озброєні люди потрапили на судно під українським прапором, завершилися нічим: охорона суднобудівного заводу не пропустила на територію ні начальника порту, ні капітана «Кілії». Тож самі портовики захоплення судна інакше як рейдерською атакою не називають і пояснюють усе ситуацією, що склалася навколо договору про спільну діяльність між торговим портом, приватною компанією «Херсонський морський термінал» та австрійською компанією «Агельмайне Бетайлігунгсфервальтунгс-унд Хандельс ГмбХ».
Мовляв, договір з австрійцями та приватним терміналом був кабальним, що підтвердив i нещодавній звіт контрольно-ревізійної комісії Мінтрансу, адже на виробничі площі державного підприємства приходить приватна компанія, яка збирається на державному обладнанні заробляти гроші, а потім вносити їх у вигляді інвестицій. Причому більша частина інвестицій буде вкладена лише наприкінці 2008 року, а значна частина колективу — майже 800 чоловік — звільнена. Тиждень тому конференція трудового колективу Херсонського морського торговельного порту одноголосно прийняла рішення вважати договір про спільну діяльність трьох сторін таким, що протирічить інтересам держави. Керівника порту Василя Іванюка (саме він укладав цей договір) було звільнено. Конкурсна комісія Мінтрансу визнала переможця, який i став новим начальником порту, Андрія Єгорова.
У Мінтрансі вважають, що саме зміна керівництва та перегляд договору й призвели до грубої рейдерської атаки на порт та його судно з боку австріяків. Утім важко судити, хто насправді винен у цій ситуації й чи дiйсно все чисто з боку нового керівництва порту. Чи може, за мовчазної згоди нинішнє «соціалістичне» керівництво Мінтрансу просто змінює «ненадійні» кадри своїх попередників? З іншого боку, австрійці чомусь мовчать та й методи, якими вони діють, не найкращі.