Базарна тема продовжує бути актуальною для хмельничан, а надто для міської влади. «УМ» свого часу повідомляла про початок будівництва неподалік тамтешнього аеропорту торгово-сервісного центру «Поділля». Реалізація цього унікального проекту вартістю 32 мільйони доларів, який не має аналогів на всьому пострадянському просторі, викликає обгрунтоване зацікавлення одних і неприхований спротив інших.
Звісно, така сума «зелененьких» інвестицій є відчутною і бажаною навіть для потужніших за Хмельницьку областей. Щедрий грошовий дощ пропонують регіонові далеко не кожного дня. Та найбільше приваблює сам майбутній об'єкт, що стане своєрідним містком краю у цивілізовану Європу. В капітально зведених та обладнаних системами опалення й вентиляції павільйонах буде 16 700 торгових місць, працюватиме розгалужена мережа кафе і ресторанів, відкриють відділення банків і поштового зв'язку, представництво податкової інспекції, виставковий зал. Крамарі зможуть заночувати у двох готелях, а свої «колеса» залишити на якійсь із семи автостоянок. За порядком і спокоєм у центрі цілодобово наглядатиме власна охорона з відеоспостереженням усієї території, а покупців привозитимуть і відвозитимуть 90 маршрутних таксобусів. Загалом у ТСЦ «Поділля» знайдуть роботу 50 тисяч подолян і гостей краю.
Такий своєрідний гігант забезпечуватиме солідні надходження до казни. Скажімо, лише бюджет Хмельницького району, на орендованих землях якого і зводиться ТСЦ, щомісяця отримуватиме близько 6 млн. грн. (при цілорічному «гаманці» нині у 14 млн. грн.).
Здавалося б, вигода від реалізації такого багатообіцяючого проекту, кошти в який вкладає київська науково-виробнича фірма «Укрінвестбуд», очевидна. Та іншої думки дотримується влада обласного центру. Тут прогнозують (і цілком закономірно) відтік торгового люду і, зрозуміло, коштів, з діючих міських ринків. А в тому, що чимало хмельничан віддадуть перевагу набагато комфортнішим умовам у ТСЦ «Поділля», ніж мають зараз, не викликає сумніву. Тож батьки міста, спираючись на бізнесові інтереси власників наявних ринків та частини коробейників, апелюють до найвищих державних інстанцій, аби «завалити» наміри зухвалих новачків. Водночас вони силкуються навести бодай якийсь лад та привести до мінімальних вимог власне базарне господарство, що перетворилося на багатотисячний «шанхайський» конгломерат. Та й депутати Хмельницької районної ради закликали народних обранців усіх рівнів, експресивних лідерів деяких політичних осередків та громадських організацій припинити спекуляції довкола будівництва ТСЦ «Поділля» і втручання у внутрішні справи територіальної громади, оскільки перші у своїх рішеннях керуються винятково Законом України «Про місцеве самоврядування».
Ось така, як мовиться, петрушка. Загалом практика довела, що все нове і передове у слов'ян пробиває собі дорогу важко. Є надія, що і в даному випадку опонуючі сторони знайдуть порозуміння. Тим паче, що замовник ТСЦ «Поділля» — а це ТОВ «Командос» — висловлює готовність компенсувати місту (навіть з надлишком) майбутні втрати від ринкового збору. До того ж зобов'язується взяти діяльну участь у реконструкції місцевого аеропорту та збудувати завод з утилізації твердих побутових відходів за сучасними технологіями.
Попри жваву дискусію, новий центр за погодженням з Держбудом України активно зводиться. Нині чітко вимальовуються обриси першої черги торгових павільйонів на 4,5 тисячі місць, адмінкорпусу, водопровідних башт, двох автостоянок, кафе, під'їзних шляхів тощо. Вже освоєно більш як 14 млн. гривень, шість тисяч торгових місць підприємці вже забронювали.