Чергова няня Кремінської школи-інтернату №1 пішла перевірити приміщення спального корпусу години за дві до підйому. Такий обхід входив до її службових обов'язків. А притаманне вже немолодій жінці сумління цього разу врятувало життя усім її підопічним.
Зайшовши до коридору другого поверху, чергова відразу відчула, що звідкись сильно тягне димом. За кілька хвилин вона знайшла джерело: полум'я вже починало лютувати в одному з навчальних класів. На щастя, нянечка була не тільки добросовісною, а й рішучою людиною. Вона відразу зателефонувала за номером «01» і разом зі сторожем почала будити дітей у кімнатах, що розташовані найближче до вогню. Вихованців вони переводили у віддалене крило будівлі, на перший поверх.
Ситуація ускладнювалася тим, що цей інтернат призначений для дітей-інвалідів, багато з яких страждають вадами опорно-рухової системи, отже, самостійно пересуваються дуже погано. Тому, коли прибули рятувальники караулу Кремінської СДПЧ-42, більшість хлоп'ят все ще знаходилася у спальнях. Багатьох пожежники повиносили просто на руках, а всього було евакуйовано 70 дітей. Ніхто не постраждав, та й збитки, понесені інтернатом, не є занадто великими. Центр громадських зв'язків Луганського обласного управління пожежної охорони, повідомляючи про цей випадок, акцентував увагу на тому, що керівництво учбового закладу практично в повному обсязі виконувало приписи Держпожежнагляду. Зокрема завдяки обробці особливо пожежонебезпечних приміщень спеціальною вогнезахисною сполукою вогонь не перекинувся вентиляційними каналами на горище. Та й успішна злагоджена евакуація дітей відбулася не спонтанно — відповідні навчання тут проводили досить регулярно, і чергові, та й діти знали, що їм робити в екстремальних умовах.
Щопрада, будівля не оснащена пристроями автоматичної пожежної сигналізації, але то вже не через недбальство працівників інтернату, а лише тому, що фінансування подібних закладів традиційно знаходиться далеко не на належному рівні. А от чого не змогли передбачити ні керівництво інтернату, ні пожежні інспектори, то це мотивів поведінки одного з вихованців кремінського інтернату. Як виявилося, винуватцем загоряння став 14-річний підліток із суттєвими порушеннями розумового розвитку (через які він, власне, тут і опинився).
Повертаючись уночі з туалету, хлопець завернув до того самого учбового класу, де ще вдень запримітив цукерки в одній із шаф. Аби розшукати ласощі в темряві, він підпалив аркуш паперу, а коли знайшов солодкий «скарб», кинув саморобний «факел» просто в шафу. І акуратно зачинив дверцята.