Чергове гучне викриття міліції: правоохоронці Житомирщини затримали двох інспекторів митного посту «Виступовичи», які завдали державі збитків в особливо великих розмірах. Як повідомляє співробітниця Центру громадських зв'язків УМВС України в Житомирській області Алла Ващенко, спочатку міліція затримала трьох житомирян-контрабандистів, які заробляли на нелегальному ввезенні автівок з Німеччини, а згодом вийшла й на їхніх посібників з митниці.
Контрабандисти ввозили в Україну виключно автомобілі марки «Фольксваген» пасажирського класу, які у митних документах фігурували як вантажні. У середньому розмитнення одного такого пасажирського авто становить 50 тисяч гривень, а фактично до бюджету сплачувалось не більше 10 тисяч. За дев'ять місяців вони «переправили» з-за кордону близько тридцяти іномарок, а бюджет недоотримав митних платежів приблизно на мільйон гривень. Під час обшуку вдома у затриманих вилучили 10 тисяч доларів, 8 тисяч євро та 5 контрабанднi «Фольксвагени» i комп'ютер, на якому вони виготовляли документи для реєстрації автомобілів. Прокуратура області порушила кримінальну справу за ч. 3 ст. 364 (зловживання владою або службовим становищем), ч. 2 ст. 366 (службова підробка), а також за ст. 201 (контрабанда) Кримінального кодексу України.
Втім у СБУ вважають, що не кожен, кого звуть контрою, цією контрою насправді є. Бо часто обставини змушують. Згадаймо хоча б, як вітчизняні автомагнати свого часу пролобіювали свої інтереси у Верховній Раді, яка значно підвищила розміри обов'язкових платежів під час імпорту автомобілів. Через це імпортних автівок особливо не поменшало, от тільки ввозять їх в Україну тепер контрабандним шляхом, розквіт цього «бізнесу» й непокоїть СБУ. Нещодавно на Володимирській, 33, заявили про доцільність змін у чинному законодавстві, а саме про перегляд цих самих розмірів обов'язкових платежів під час імпорту автівок.
Начальник управління боротьби з контрабандою Головного управління «К» СБУ Михайло Глуговський каже, що СБУ виступає за визначення митної вартості імпортних авто в реальних межах. Адже розміри обов'язкових платежів на автотранспортні засоби не повинні перевищувати 10-20% від фактичної вартості автомобіля, що зробило би протиправні оборудки економічно невигідними і переорієнтувало товаропотік у легальний обіг. За словами пана Глуговського, законодавець має змінити назву ст.121 (контрабанда) Кримінального кодексу на «ухилення від сплати податків».
Таку ініціативу СБУ підтримує i Державтоінспекція. У коментарі «УМ» начальник Департаменту ДАІ МВС Сергій Коломієць зазначив, що завдяки таким змінам у законодавстві підгрунтя для заробітку контрабандистів однозначно послабшало.
«Звісно, якщо визначення митної вартості імпортних автомобілів відбуватиметься в реальних межах, - переконаний генерал-майор Коломієць. - А не так, як у нас, коли нове авто розмитнюється в межах 20% від вартості, а авто не з конвеєра - вже 40%. I це дуже невигідно, бо відносно старий автомобіль коштує стільки, як i новий. Зрозуміло, що все це пояснюється підтримкою вітчизняного виробникiв, яких усі ми знаємо по прізвищах. Є певні сили, тож фактично парк старих автомобілів в Україні за останні роки зменшився у кілька разів i є незначним».