У четвер у район Петрівки заїжджали такі «Мерседеси» і «Джипи», власники яких раніше навіть не знали, де є цей район, - у шатрі «Альта Експо» відкрилася найголовніша вітчизняна модна акція - Ukrainian Fashion Week Svarovski, яка триватиме до 17 жовтня.
Відкривала тиждень моди, як завжди, Ліля Пустовіт для торгової марки NB Poustovit. Це уточнення дуже важливе в контексті того, що українські дизайнери почали створювати по кілька ліній одягу - скажімо, Пустовіт показує цього разу дві колекції - NB Poustovit і Poustovit Weekend, Віктор Анісімов - для своєї марки і для бренду WAWA, Вікторія Гресь - лінію Victoria Gres by Gres і джинсову Victoria Gres Denim, Ірина Каравай - Nota Bene&Karavay і Nota Bene&KaravayЕfor Peace.
Отже, Лілія Пустовіт, відчуваючи всю відповідальність моменту, подбала про духовний початок UFW. Її показ проходив під акомпанемент музикантів-суфіїв, які спеціалізуються на каввалі - піснях для колективних медитацій. У магнетичній атмосфері мусульманських наспівів Пустовіт показала чорно-білу мінімалістську колекцію, щедро «приправлену» гігантськими кристалами Svarovski білого і чорного кольору. Камінчиками Svarovski звичайного розміру вже нікого не здивуєш, вони навіть вульгарно виглядають у виконанні наших і не наших дизайнерів, не обмежених бюджетом. У колекції Лілії моделі носили їх в авоськах, демонстрували маятникові коливання кристалів на пов'язках на головi, чаруюче виглядали вони й на шиї, нанизані на грубих мотузках, камінці заміняли каблук у босоніжках і блищали на шлейках шортів.
Лілія Пустовіт об'єднала дві тенденції наступного сезону - мінімалізм і легкий ухил у 80-ті: прості силуети, геометричні форми, об'ємні спідниці-тюльпани, сукні у формі вісімки, складки на ошатних сукнях і укорочені брюки, вгорі схожі на знамениті «банани». Колекція надзвичайно чиста як в образному плані, так і в плані майстерності. Простота майстра шліфується до геніальності, про стильність говорити зайве - вона у Пустовіт у крові.
Христина Гусіна проміняла етніку на мінімалізм з елементами ретро, улюблені синій з золотим кольори на чіткий триколор - чорний-бежевий-кораловий. Попит на аксесуари від Гусіної, схоже, буде рости і далі - смугасті трикотажні шарфи, пов'язки на голову, великі сумки з брендом La Xristia виглядають контрастно і ефектно. І з купальниками в тон гарно «дружать». Христина задумала колекцію «Боулінг» як щоденну і практичну - укорочені піджаки і курточки - сучасні болеро з погончиками і металевими гудзиками не заважають у машині, прямі джинсові сукні не створюють незручностей на бігу у великому місті, а застібка ззаду і червоні гудзики не дадуть загубитися в морі casual, сорочки з нашитими контрастними кишенями нагадують минуле, в якому було затишно. На прямий плащ-міді можна одягти пояс-резинку і металеві гудзики різної величини - нормальна урбаністична уніформа. Загалом у колекції використано понад 500 гудзиків восьми розмірів, розповіла Христина Гусіна.
У Віктора Анісімова - велика депресія, це видно по абсолютно вільній і феєричній колекції, присвяченій балету і Вацлаву Ніжинському, яку автор назвав арт-проектом, безнадійним у сенсі продаж. Колекція не властива Анісімову ні по кольоровій гамі - беж, пряжене молоко, шампань, вершки, - ні по способу компонування тканин - контраст блискучих і матових фактур, - ні по кількості ніжно-гламурних речей. М'які лінії, драпіровки, заколоті значками, доволі тансформерів - надзвичайно креативна і красива колекція. Ще один несподіваний образ - квітка (велика чорна) на пов'язці на голову, куртка-букет нареченої, зроблена з тюлевих квіток, квітка, вставлена в силует сукні. Два акценти колекції: пуанти по-донецьки (звідти Анісімов) - квадратні носи замшевих «лодочок» на танкетці і значки з тестом Роршаха (чорнильні плями як психотест).
Гуру перформенсів Олексій Залевський не міг допустити, щоб моделі ходили по звичайному подіуму, як в інших показах, тому він прибрав один сектор зі стільцями, на «сходинках» влаштував подіум, уздовж якого виставив гігантський екран і показував там пульсуюче серце, стиснене колючим дротом. Моделі з ірокезами зі шприців і віночками з надутих презервативів символізували тему загрози СНІДу, а одяг, який вони демонстрували, очевидно, мав означати, що зовнішній вигляд ВІЛ-інфікованих нічим не відрізняється від здорових людей. Вони носять такі самі ділові костюми, шкіряні курточки, вечірні сукні, можуть виглядати так само буржуазно, як і решта мешканців великого міста. Цю соціально презентовану колекцію, яка має привернути увагу проблеми людей з ВІЛ-інфекцією, Залевський створив спільно з Фондом Олени Франчук «АНТИСНІД» і Фондом «Відродження», а в показі, за словами дизайнера, брали участь 6 інфікованих моделей. Олена Франчук сказала, що пара вечірніх суконь із колекції Залевського їй сподобалась, і, можливо, скоро вона з'явиться в них на публіці.
У рамках Ukrainian Fashion Week в «Альта Експо» експонуються три виставки - 30 фотографій знаменитостей з архівів журналу Elle, які не вийшли на сторінках модного видання, фотовиставка найкращого світського журналу Viva і арт-фешн-проект журналу «Сезони моди» і художниці Жені Гапчинської - 12 портретів українських дизайнерів у дитинстві.
У перший день українського тижня прет-а-порте дизайнерські дефіле відвідали такі вітчизняні селебріті, як Ані Лорак, гурт «Алібі», Олена Франчук, Лілія Підкопаєва з чоловіком, футболісти Шовковський, Гусін і Ващук, музикант Фома, гурт «Естетік едюкейшн», хореограф Дмитро Коляденко, «Не-ангели», «Авіатор», Міка Ньютон та інші світські персони.
У п'ятницю, 13-го, показували колекції сезону весна-літо-2007 Роксолана Богуцька, Ірина Каравай, Лілія Пустовіт, Анна Бабенко, Едуард Насиров - для ТМ «Столичний», Анжела Ангел для Angel-Studio та NOTA BENE LUVI.