Про необхідність підсилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху й керівництво МВС, i керівництво ДАІ говорять роками. Ще на початку нинішнього року ця норма була внесена до законопроекту «Про ДАІ», розробленого у відомстві Юрія Луценка. От тільки законопроект досі так i не розглядався Верховною Радою, спочатку через парламентські вибори, а потім - через «коаліціаду». Але найближчим часом Департамент ДАІ має усі шанси полегшено зітхнути після прийняття цього закону. Принаймні розроблений ним законопроект зараз є в юридичному відділі Кабміну і цього четверга має бути розглянутий на засіданні урядового комітету.
«Якщо нічого не перешкодить, то вже у п'ятницю законопроект розгляне Кабінет Міністрів і протягом тижня його буде внесено на розгляд Верховної Ради, - сподівається начальник Департаменту ДАІ МВС Сергій Коломієць. - I якщо все буде йти як по маслу, то не менше як через місяць-півтора в Україні буде затверджено цей новий закон».
Генерал Коломієць вірить у те, що народні депутати підтримають запропоновані зміни, згідно з якими, зокрема, за порушення правил дорожнього руху передбачено збільшення штрафних санкцій у п'ять-десять разів. Адже з багатьма парламентаріями він спілкувався особисто, й вони попередньо засвідчили підтримку законодавчим пропозиціям ДАІ. Отже, до запровадження нових дорожніх штрафів лишилося не більше двох місяців? Акурат до зими...
Щоправда, про повний перелік запропонованих Департаментом ДАІ змін мало що відомо. Навіть пропозиція посилити відповідальність за порушення ПДР має відверто слабкі місця. Зрозуміло, що ті ж п'яниці за кермом, «лихачі» та крутії мають відчувати реальну та більш жорстку відповідальність за порушення на дорогах. Але виникає питання: а де гарантія, що штрафів знову не уникатимуть, натомість даючи хабара у кишеню інспектору? Сума хабара знову буде меншою за штраф, але вищою за нинішню мзду, яку як дерли, так i деруть «сержанти Петренки». Чи з корупцією на дорогах покінчено остаточно? Знайомі водії кажуть, що ні.
Попри це, виявляється, ті ж самі підвищені штрафи невідомо хто i як стягуватиме. Зараз цим займаються виконавці судових рішень, але проблема перевантаженості судів «даішними справами» відома всім. Вона, до речі, стала предметом хвилювання новообраного голови Верховного Суду Василя Онопенка під час зустрічі з Президентом Віктором Ющенком. Цікаво, що й сам керівник Департаменту ДАІ Сергій Коломієць вважає за потрібне розробити новий єдиний закон про реалізацію виконавчого провадження стягнення адміністративних санкцій, які повинні стосуватися у тому числі й виписаних співробітниками ДАІ штрафів за порушення правил дорожнього руху. Тобто якщо збільшення штрафів відбудеться i буде закріплено законодавчо, то їхнє стягнення ще залишається під питанням.