Уперше справжню «кортежну пробку» автор побачив наприкінці 90-х у Запоріжжі. Була північ, проспектом Леніна снували нечислені авто, поспішали додому поодинокі городяни. Аж раптом ДАІ перекрило перехрестя поблизу площі Пушкіна — пізно вночі в Запоріжжя з аеропорту поспішав Кучма. За 30 хвилин тупого стояння зібралися довжелезні черги автівок та цілі «демонстрації» з пішоходів. Кучма проїхав кортежем з десятка броньованих авто, і рух відновився. Ніч немов перетворилася на день через активність, з якою кожен — i піший, i «кінний» — рушили на своє зелене світло. Нецензурна лайка чулася з усіх боків.
Потім потрапляти у «пробки», які створюють найвищі державні посадовці, стало ледь не звичкою. Особливо в Києві. Хоча, варто відзначити, що після Майдану новообраний Президент Віктор Ющенко одразу відмовився від такої практики, брати приклад із глави держави змушені були й урядовці. От тільки Володимир Литвин позбутися кортежного «вітерця» ніяк не хотів, попередній Голова Верховної Ради створював «пробки» навіть на тихеньких вуличках Кончі-Заспи — містечка для можновладців. Новообраний парламент, коаліція, Універсал, уряд. Все змінилося, а кортежні витребеньки можновладців поновилися з новою силою. Тоді, як навіть кримчани почали забувати про остигидлі чиновницькі кортежі влітку, коли на відпочинок до державної дачі прибував Президент, тривалі «пробки» знову стали ознакою центру столиці. Адже ні Прем'єр Віктор Янукович, ні спікер Олександр Мороз не збиралися відмовлятися від кортежної метушні, до якої звикли ще за часів попередньої каденції на цих же посадах.
Отже, настав час нормативно закріпити практику, яку півтора року застосовує на автошляхах України Президент, i яка у Європі є сталою та звичною. Позавчора Президент Віктор Ющенко підписав Указ «Про впорядкування застосування тимчасових обмежень або заборони дорожнього руху під час проїзду окремих осіб, щодо яких здійснюється державна охорона». Тим самим глава держави заборонив зупиняти дорожній рух для проходження кортежу вищих державних посадових осіб, повідомляє прес-служба Президента. Указ було підписано, як на численні звернення громадян, так і згідно зі ст. 106 Конституції та ст. 11 і 26 Закону «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб». Сталося це одразу після того, як Президент обговорив iз керівником МВС Юрієм Луценком унормування правил проходження автомобільних кортежів вищих посадових осіб держави — Президента, Прем'єра та спікера.
Цим указом Ющенко підтримав європейську практику, де пересування керівників держави також забезпечують броньовані кортежі, але лише за участi мотоциклетного супроводу, що не заважає дорожньому руху. Дорожній рух для проїзду високопосадовців зупинятимуть відтепер лише у виняткових випадках, згідно з рішенням начальника Управління держохорони й за поданням Президента.
На Банковій вважають, що цей указ відновлює конституційні права громадян на вільне пересування, запроваджує європейські стандарти у питанні охорони кортежів й суттєво зменшує витрати бюджету на обслуговування державних посадових осіб.