Алло! Це пральня?

04.10.2006
Алло! Це пральня?

Новесенькi речi готовi до прання.

      У неписаному кодексі істинного британського джентльмена є одне золоте правило: костюм джентльмена в жодному разі не має виглядати новеньким, «з голочки». Він, звичайно, має бути модним, у нього свої аристократичні забаганки, але вигляд щойно з ательє — ніколи, це несмак. Це правило англійських джентльменів поширилося на всю світову моду, де джинси розірвані і з ефектом заношеності, піджаки — зістарені, зістарене золото і бронза в аксесуарах і кольорах краще, ніж блискуче. Якщо врахувати, що в наступному сезоні в моду повертається стиль гранж, то відкриття в Україні підприємства RGT-Україна, яке надаватиме послуги дизайнерам і підприємствам легкої промисловості з кінцевої обробки одягу, вибілювання, зміни кольору, виглядає якнайдоречніше.

      Фабрика  RGT-Україна — це сьоме підприємство в групі компаній Dr.Dietrich Bock&Partner, яка контролює швейне виробництво  і пральні в Німеччині і Румунії. «У 1996 році в Румунії не було жодної пральні такого типу, — каже засновник компанії Дітріх Бок, — зараз їх там 25. І на цих фабриках щодня обробляється 250 тисяч одиниць одягу. Сподіваюся, ця галузь промисловості почне такими ж темпами розвиватися і в Україні».

      На Новоград-Волинській фабриці за добу можна «випрати» і «зварити» 50 тисяч вдяганок, але підприємство завантажене на 10% — не такі потуги в української легкої промисловості. До того ж частина вітчизняних швейних підприємств працює за радянськими стандартами, у  них немає досвіду створення одягу, який проходить подальшу термічну обробку. Західні «легковики» створюють  вбрання з припусками на «усадку-утруску» після обробки, розраховують, щоб на кінцевому етапі річ набрала того розміру, який зазначений на ярлику. А в подальшому оброблений одяг краще «поводиться» зі своїм власником — лiпше носиться, не змінює розмірів, стає більш практичним. Недарма першими клієнтами української фабрики-пральні стала торгова марка Hugo Boss, західні виробники спортивного, повсякденного або дорогого демократичного одягу піддають такій обробці до 70% своїх виробів. Німці інвестували в Новоград-Волинську  фабрику близько 4 мільйонів євро і, думаю, змусять розкочегарити нашу легку промисловість. Незабаром у радіусі 500 кілометрів від міста планується створити низку швейних підприємств, що означає 10 тисяч нових робочих місць.  До речі, підприємство займає територію 32 тисячі квадратних метрів, на 4 тисячах розміщена фабрика, решта — простір для розширення.

      З новим підприємством, єдиним з такими технологіями в Україні, вже встигли поспівробітничати торговий дім «Михаїл Воронін», «Відіван», «Дана» (Київ), «Ролада» (Львів), «Поділля» (Вінниця), «Юлта» (Бердичів) та інші. А відомий український дизайнер Олександр Гапчук «зварив» там свою джинсову колекцію весна-літо-2007, яку має незабаром представити на Ukrainian Fashion Week.

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>