Організатори українського тижня прет-а-порте Ukrainian Fashion Week зазвичай потерпали від навали, з одного боку, активних і пробивних дизайнерів, які працюють на ринок і універмаги, але дуже хочуть показуватися на одному подіумі з тими, хто диктує тенденції і породжує концепти в моді, а з другого — від тих, кому не дає спокою кутюр, ексклюзив і ручна робота. Дизайнерів з кутюрними можливостями не так багато, тому організатори поки не можуть перед ними встояти і час від часу заганяють у глухий кут публіку, яка посеред якісного прет-а-порте раптом сліпне від блиску і розкошів туалетів ручної роботи. Але торгові марки виділили в окрему програму Trade Mark Defile, яка тривала три дні в «Альта-центрі» й закінчилася в неділю. Якби третина з того, що там показували, продавалася в наших магазинах, ми б, їй Богу, горя не знали.
У показі промислових колекцій взяли участь 15 торгових марок, але це не те саме, що 15 виробництв, готових тиражувати свої колекції і вивішувати в магазинах із середньою ціновою категорією. Відкривала Trade Mark Defile колекція Олени Олійник для її торгової марки «КолоРа», яка має великі плани щодо відкриття власного бутіка і розробки шести напрямів одягу, в тому числі й для дітей, майбутніх мам, корпоративної уніформи, повсякденного вуличного одягу тощо. Олена — знаний дизайнер у модних колах, і її колекція була прогнозовано дуже якісною і актуальною. Сама вона визначила концепцію як мікс 30-х і 50-х — це наглухо застібнуті блузи, високі комірці-стійки, укорочені приталені жакети складного крою, пишні спідниці. Але за рахунок смішних аплікацій і вишивок, «рябеньких», у горошок, в клітинку, в квіточку, рюшок і вставок жінка, яка цей одяг носитиме, виглядає сучасною, але моральною, інтелектуальною й іронічною. Олена пропонує актуальні лосини, шорти, укорочені брюки, аксесуари ж у неї і зовсім «забойні» — традиційні для сучасної дівчини навушники з мікрофоном, декоровані стразами, а мікрофон маскує стильна квітка чи букет iз тих самих матеріалів, що й навушники. Але Олійник пропонує не тільки модний одяг, а й модний образ, а її моделі носили заплетені коси... Шкода лише, що поки «КолоРа» відкриватиме свій магазин, цей одяг можна купити тільки в дизайн-студії модельєра, а значить, без знайомств і головного болю він не доступний.
Цікавий варіант елегантного і модного одягу запропонувала російська торгова марка TDL, яка має намір вийти на український ринок. Ганна та Олексій Бородуліни показали можливості сучасних лляних тканин, зробивши колекцію у стилі Парижа 50-х. Діор, Шанель, Юбер Живанші й навіть Ів Сен-Лоран цитувалися широко, а інтерпретувалися обережно. Наскрізна лінія — образ Одрі Хепберн: приталені піджачки, завужені донизу спідниці, жакети з баскою, силует «пісочний годинник». Пом'якшений, оброблений, полірований льон, прикрашений принтами і чорним мереживом у такому виконанні виглядає, як дорогий і аристократичний матеріал. Зауважимо, що це івановські (м. Іваново) тканини.
Студія Світлани Бевзи працює рік, це її перша колекція. Але в модній індустрії вона не новачок — працювала асистентом, адміністратором у нині покійного дизайнера Олександра Моняка. Її дебютна колекція Upstairs — дуже доросла і відточена — нічого зайвого, все лаконічно і бездоганно. У моду повертається мінімалізм, і Світлана першою розкрила йому обійми. Її маленькі чорні сукні з графічними силуетами, гострими вирізами-човниками і глухим верхом або гострими декольте до пояса, чітка геометрія кишень і дуже чіткі пропорції. «Я люблю, коли, крім одягу, людина може сама себе нести», — сказала Світлана Бевза, і її колекція дуже до цієї тези надається. Шовк доповнює атлас, і навпаки, міні посилює архітектурність «композиції». Але Світлана Бевза тільки збирається «заводити» своє виробництво в майбутньому, а поки відшиє трохи чорних, чорно-білих і чорнильно-синіх «вбрань» для бутіків Дніпропетровська і Донецька.
Закриття Trade Mark Defile теж було грамотне — трикотажною колекцією Оксани Форбаток для ТМ «Марія Collection». Матеріал — бавовняна нитка, колір чорний, додаткові елементи — шифон і тасьма, але варіантів вбрання, ви не повірите, величезна кількість. Один із «впізнавальних» знаків колекції — рукава-ліхтарики над довгим рукавом із шифону й оксамиту, в багатьох це викликало асоціації зі стилем Юлії Тимошенко. Але Оксана Форбаток спростувала хибні асоціації, сказала, що ідею їй навіяв костюм французької амазонки XVIII століття. Так ось як називаються Юлині ліхтарики і рюші! З одягом «Марія Collection» усе простіше — їхнi вироби продаються у київському ЦУМі.
Безпосередньо на ринок працюють торгові марки Bogdanovich, Пара Solo, Space for Ladies, «Віктор Черкаський», «Ролада», причому одна з ліній фірми Space for Ladies призначена для «пишних пані» — до 66 розміру. А Пара Solo задумувалась як дитяча марка, проте дизайнери сказали, що головним критерієм при пошитті дитячого одягу є його доступність.
Частина показаного, звичайно, до промислового одягу не має жодного відношення. Наприклад, колекція вечірніх суконь Євгена Фененко, обличчям якої стала Влада Литовченко. Дорогі атлас, оксамит, шовк у сумі дали дуже звичайний і банальний набір вдяганок для опери, благодійних вечірок, ювілеїв і корпоративних свят. Або колекція Фелікса Родіонова для ТМ Fashion Furs. Дизайнер із Рівного не любить вишуканої французької моди, натомість йому ближчі італійці. І не якісь там Валентіно чи Лаура Б'яджотті, а Версаче. Розумієте? Дизайнер каже, що нудне прет-а-порте є кому робити, а він буде займатися веселими речами. Відтак він представив шкіряну колекцію з зображенням ... вітчизняних грошових купюр. Для патріотично настроєних мажорів є куртки з портретом Тараса Шевченка, з нових 100 гривень, звичайно, є Києво-Печерська лавра, є навіть щойно надрукована 500-ка. Заклепки, вишивка, аплікація, написи «Кури бамбук» на дитячій (!) куртці. Євген розуміє, що таку річ не одягнеш у метро чи трамвай, та й пасажирам цього транспорту вона не по кишені. Але для підправлення іміджу регіоналам чи для ілюстрації політичної платформи «тихарям» або комусь із метросексуальних «нашоукраїнців» цей веселий кітч точно знадобиться. Є тут здорова, молодіжна демонстративність, хай навіть із перебором, але дизайнер не приховує, що його одяг здебільшого має сценічне, публічне призначення. От і для Юлі Тимошенко є симпатична брудно-синя шкірянка, на якій спереду жовтими нитками вишито «Воля», а на спині — «Україна».
Шкода, на Trade Mark Defile не було відомих марок, які реально вдягають «маленького українця». І ще б дуже хотілося бачити колекцію Віктора Анісімова для AleXX Fashion, адже ця лінія — суто промислова мода. Втім такому проекту не вистачає історії: буде 10 -те, 20-те, 25-те Trade Mark Defile, буде і в наших універмагах свято.
ДО РЕЧI
Осіннє загострення модоманії
Жовтень — небезпечний місяць для рабів і жертв моди. У жовтні на заручників гламуру і гранжу чигають вечори, заповнені чоловічим і жіночим шматтям, одягом, аксесуарами, плітками, відомими моделями, хтивими поглядами, трендами і конкуренцією за річ, яка припала до душі. Почалася жовтнева лихоманка з Trade Mark Defile. Далі події розвиватимуться так.
4 жовтня — вечірка в кінотеатрі «Україна» з нагоди прем'єри фільму про світ моди «Диявол носить Prada». Кажуть, на ній розігруватимуть подарунки від Prada, а вечірка влаштовується спільно з журналом Cosmopoliten-Україна. З 4 жовтня фільм іде в кінотеатрах
5 жовтня — відкриття бутіка ексклюзивного дизайнерського одягу «Євгеній Фененко»
7 жовтня — показ, присвячений 10-річчю бренду «Оксана Караванська»(Льодовий клуб «Піонер»)
9 жовтня — показ спеціального гостя Ukrainian Fashion Week — NAFA (канадські й американські хутра в моделях дизайнерів Франції, Італії, Греції, Канади, Росії та України (павільйон «Альта-Експо»)
10 жовтня — Fresh Fashion — день дефіле молодих талановитих дизайнерів України (Олеся Теліженко, Тетяна Карамболь, Олена Даць, Ксенія Марченко) та Великої Британії (павільйон «Альта-Експо»)
12—17 жовтня — Ukrainian Fashion Week — покази дизайнерських колекцій сезону весна—літо-2007(«Альта-Експо»).