Десятиденна «комедія дель-арте» на острові Лідо закінчилася в суботу — як тільки крилаті венеціанські «Золоті леви» перекочували з рук членів журі до валіз кінематографістів. Ярмарок марнославства в декораціях «художнього» міста на воді згорнув свої намети і червоні доріжки, в смітники полетіли райдери зірок, а лімузини, що везли всесвітньо відомих акторів кілька метрів від зупинок вапаретто до фестивального палацу, знову нікому не потрібні. Тільки мер Венеції, як пишуть зарубіжні видання, має намір зменшити кількість голубів, які разом із крилатими левами є символом Венеції, — занадто вже їх розвелося, понад 40 тисяч.
Журі 63-го міжнародного кінофестивалю у Венеції під проводом елегантної і аристократичної француженки Катрін Деньов зуміло здивувати фестивальну публіку і, що важче, критиків. Вони практично одноголосно віддавали пальму першості картині Стівена Фрірза «Королева», а «Золотого лева» отримала китайська стрічка «Натюрморт» Цзя Чжан-ке — про кохання на тлі будівництва плотини і затоплення гірського села. Чжан-ке двічі представляв у Венеції свої роботи, і третя спроба вдалася на «золоту п'ятірку». Втім статистика показує, що за останні 17 років азіатське кіно 9 разів брало венеціанське золото. Легше верблюду протиснутися у вушко голки, ніж голлівудському чи європейському фільму отримати на Грандканалі «Золотого лева». Деякі критики вважають такий вибір свідченням неполітичного вибору кінофестивалю, мовляв, у Венеції панує кіно як мистецтво, а не як політкоректність чи інструмент ідеологічної рівноваги, а Катрін Деньов сказала, що її і колег переконали і зворушили «краса зйомок і сильний, неполітизований сюжет» «Натюрморту».
Другий за важливістю приз — «Срібний лев» — журі довелося «клонувати»: приз за режисуру отримали зразу двоє — 84-річний класик французької «нової хвилі» Ален Рене за стрічку «Серця», знятою за п'єсою модного англійсього драматурга Алана Ейкборна «Приватні страхи в громадських місцях» та італійцю Емануеле Кріалезе за фільм «Золоті двері». Фільм «Королева»(про скандали в сімействі Віндзорів після смерті Діани), який сподобався абсолютно всім, взяв два призи — за кращу жіночу роль актрисі Хелен Міррен, що зіграла Єлизавету ІІ, тепер їй усі пророкують «Оскар», і за кращий сценарій — Пітеру Моргану. До речі, Хелен Міррен недавно отримала премію «Еммі» за роль Єлизавети І в телефільмі «Єлизавета І». Кращим актором, за версією Венеціанського МКФ, став Бен Аффлек, який зіграв у Аллена Коултера в «Голлівудленді». Найкращим оператором визнано мексиканця Емануеля Любецьки за «картинку» фільму «Діти людські» режисера Альфонсо Куарона. Російська робота — кінематографічний дебют театрального режисера, актора і драматурга Івана Вирипаєва «Ейфорія» — «урожай» не зібрала, але й непоміченою не залишилася: молодіжне журі нагородило його малим «Золотим левом» з формулюванням «за мужню простоту виражальних засобів».
У Венеції дещо нервово жартували з приводу новонародженого Римського кінофестивалю, покликаного підтримати «вітчизняного виробника». Як зазначає gazeta.ru, організатори Римського кінофестивалю кажуть, що їх не влаштовує така ситуація, що за 40 років у Венеції тільки два «Золоті леви» отримали італійці. Скрізь одне і те ж...