Нарешті дочекалися: учора кримська феміда винесла рішення, яким підтвердила, що скандально відомі маяки на Південному узбережжі Криму є власністю України і росіяни захопили їх незаконно. Про це «УМ» розповів голова молодіжної організації «Студентське братство» — тієї самої, яка тривалий час «воює» з іноземним флотом за повернення гідронавігаційних об'єктів у власність України. «Севастопольський апеляційний господарський суд, який є вищим за всі інстанції самого Севастополя і всього Криму, прийняв рішення задовольнити позов Генпрокуратури України до Російської Федерації про повернення з незаконного володіння об'єктів навігаційно-гідрографічного забезпечення від мису Тарханкут до мису Аюдаг», — повідомив «УМ» Олег Яценко. Він додав, що це рішення стосується і маяків, і кількох будинків та установ у Феодосії.
Ця історія тривала кілька років. То тільки останнім часом вона викликала стільки суперечок та активних зіткнень, а насправді ж Україна почала відстоювати в судах ці маяки давно. Ще в 1998 році уряд Пустовойтенка видав постанову, де прописав усі навігаційні об'єкти за українським Міністерством транспорту. Росіяни з таким поворотом не погодилися. Тому довелося йти до суду і той суд таки виграти. Однак тоді дійшло до апеляції, і вже тут, за словами Яценка, почалися гальмування.
«На суді могли неправильно перекласти якесь слово, — розповідає лідер «Студентського братства». — Наприклад, «вилучити» перекладали як «истребовать» і потім казали, що це не означає «вилучити», а лише щось «вимагати». Такі слова затримували справу на роки».
Проте, вважає Олег Яценко, ніякого прецеденту в цьому нема. Суд просто підтвердив те, що насправді є: маяки — українські. «Суд не є генератором законодавства, — каже Яценко. — Він є своєрідною експертизою того, що насправді є». Однак «СБ» побоюється, що цю тезу не так легко сприймуть українські посадовці і, можливо, не надто швидко візьмуться втілювати це рішення. Відтак «Студентське братство» збирається оформити вимоги: до МВС — щоб посилило виконавчу службу, якій належить втілити постанову; до Мінтрансу — щоб активізувало свою роботу в цьому напрямi; до Фонду держмайна — щоб провів-таки інвентаризацію; до прокуратури — «почати діяти».