Уже за кілька днів українці не побачать скандально відому рекламу «Мама чому я урод» на своїх вулицях — Асоціація зовнішньої реклами ухвалила рішення демонтувати похмурі білборди, які закликають боротися з наркоманією. «Коли ми розміщували цей сюжет, то мали на меті дуже чітку цільову аудиторію, — коментує «УМ» рішення голова Асоціації Артем Біденко. — У першу чергу, це молодь, яка або може почати вживати наркотики, або може перейти з легких на важкі. Тому цей сюжет відповідає такій меті й психологічно (ми консультувалися з психологами молодіжних центрів!) він виконує свою роль. Однак ми не врахували однієї важливої речі: такий сюжет може образити деякі групи населення: зокрема, колишніх наркоманів, у яких є діти, — і вони можуть комплексувати через це. Наркозалежних вагітних, які можуть сприймати цю рекламу як заклик зробити аборт».
Такі групи населення та громадські організації, що захищають їхні права, відчули «перегин». А тому і звернулися з вимогою прибрати образливу рекламу. За словами Артема Біденка, Асоціація зовнішньої реклами отримала три-чотири подібні офіційні звернення. «Громадські організації написали нам серйозні обгрунтовані листи. І ми пішли назустріч — адже планували соціальну акцію, а не конфліктну кампанію, — офіційно вибачилися і приняли рішення розробити нові сюжети, більш толерантні», — каже Артем. За його словами, уже створена спеціальна група, яка розробляє нові білборди — вони займуть місце старих, можливо, у кінці вересня — на початку жовтня.
Самі ж рекламні щити із написами, довкола яких було чимало суперечок, мали провисіти два місяці — натомість провисіли лише один. Нагадаємо, це було два види зображень: напис на чорному тлі «Мама чому я помер?» і символічне зображення могили, а також попередження «У наркоманів не буває здорових дітей»; і подібне запитання «Мама чому я урод» із таким же застереженням. Рекламних щитів та сітілайтів загалом було кілька сотень: 300 із лишком — у Києві, десятки — у Закарпатській, Донецькій областях, Чернігові та Одесі.
До речі, за словами Артема Біденка, асоціація моніторила реакцію суспільства на цю рекламу і з'ясувала, що 60 відсотків згадувань про ці білборди були негативними. До несхвальних оцінок вдавалися навіть політичні партії. Однак і задоволених було чимало — досі, мовляв, дзвонять деякі мами й просять рекламу не знімати.