Більше колiс і менше швидкості

07.09.2006
Більше колiс і менше швидкості

Зi швидкiсними експресами доведеться зачекати. (Фото Укрінформ.)

Головне — оновити українські поїзди

      Після зміни керівництва Мінтрансу та «Укрзалізниці» у галузі «запахло» новими підходами до розвитку транспортної системи України. Перш за все, сили відомства будуть сконцентровані на оновленнi рухомого складу залізниць України та забезпеченнi високої якості обслуговування пасажирів. Про це заявив міністр транспорту та зв'язку України Микола Рудьковський. А ще нове керівництво «Укрзалізниці» планує призупинити програму розвитку швидкісного руху. Таке рішення — кардинально нове, адже всі попередники нинішнього керівника «Укрзалізниці» Володимира Козака вбачали у швидкісних поїздах розвиток галузі й навіть ставили кінцеву мету: до 2015 року експреси курсуватимуть мало не в усіх обласних центрах. Нинішні керманичі так не вважають: мовляв, якість нинішнього залізничного полотна і стан потягів говорити про таку перспективу не дозволяють. Зокрема, за словами Володимира Козака, для запровадження швидкісного руху необхідно будувати нові залізничні колії, на яких слiд заборонити рух вантажних потягiв.

      А тому сили слід сконцентрувати на іншому. «Питання реформування залізничної сфери стоїть доволі серйозно і принципово. Воно назріло», — каже Микола Рудьковський. За його словами, зараз Мінтранс вивчає досвід інших країн у цій сфері. «У міністерстві та «Укрзалізниці» створені відповідні робочі групи, які напрацьовують законодавчі акти, постанови уряду, — цитує міністра «Форум», — зараз аналізуються шляхи, якими в цій сфері «пішли» Польща, Казахстан і Росія». Він заявив, що після цих вислiдiв буде вироблена схема, яку подадуть у парламент. Будуть також запропоновані зміни в законодавство про транспорт.

      Для початку Мінтранс займеться оновленням парку пасажирських вагонів. Для цього, повідомила «УМ» прес-служба Мінтрансу, необхідно погодити запропонований залізницями проект — виділити у 2007 роцi на ремонт 5 607 пасажирських вагонів понад 511 мільйонів гривень. Для цього ще слід розвивати бази ремонту і найбільш оснащені та перспективні депо: Синельникове, Каховка, Тернопіль, Донецьк та Гребінка. Відтак Мінтранс планує просити у Кабміну 851 мільйон гривень на придбання в 2007 році 173 пасажирських вагонiв. А ще 415 мільйонів — на компенсацію витрат за пільгові перевезення пасажирів.

      Наступний потужний напрямок — вантажні перевезення. «У нас на наступний рiк на 18 відсотків є замовлення вiд металургiв про збiльшення перевезень. Треба кинути кошти сюди, — цитують Миколу Рудьковського «Подробности» й припускають: це, ймовірно, саме новий керівник «Укрзалізниці» запевнив міністра в необхідності змінити пріоритети й допомогти металургам. Адже до останнього часу пан Козак очолював транпортну систему, яка входить в індустріальну імперію Ріната Ахметова, а відтак добре знайомий зi специфікою роботи промислового регіону.

      До речі, не всі керманичі «Укрзалізниці» поділяють політику наступників: заступник генерального директора «Укрзалізниці» з пасажирських перевезень Микола Снітко нещодавно подав у відставку.

Експрес «Київ—Львів» на прощання

      І все ж під «завісу» програми швидкісного руху в суботу запустять новий потяг-«блискавку». Експрес сполучатиме Київ і Львів, і триватиме ця мандрівка без зупинок близько шести годин — не більше.

      Тим часом транпортники думають над іншим: як скоротити шляхи до Криму залізницею і зробити дорогу максимально безпечною. Адже всі пасажири надовго запам'ятають проблеми й тривалі затримки в русі поїздів, які виникли через вибухи під Новобогданівкою. Тому Мінтранс розглядає можливість будівництва другої залізничної колії на ділянці Джанкой—Херсон—Миколаїв—Долинська—Знам'янка та Херсон—Апостолове—Запоріжжя для об'їзду небезпечної території поблизу села Новобогданівка.

       Міністр Рудьковський виступає за надання додаткового фінансування з держбюджету для уникнення подібних надзвичайних ситуацій в майбутньому. «Я сподіваюся, що моя ініціатива знайде підтримку в уряді», — наголошує він.

      Тим часом «Укрзалізниця» прийняла рішення: вона заплатить 190 тисяч гривень пасажирам поїзда «Сімферополь—Київ», які постраждали 27 серпня від пожежі. За словами Володимира Козака, на початку третьої декади місяця всі гроші будуть виплачені, повідомляє УНІАН. Нагадаємо, тоді в результаті пожежі постраждали речі 36 осіб, було подано 27 претензій до «Укрзалізниці» від 33 пасажирів.

      Новий уряд тим часом вирішив не будувати залізничну гілку «Ізмаїл—Рені» через економічну недоцільність. «Ми проаналізували економічну доцільність вкладення мільярда доларів у будівництво цих 50 кілометрів від Ізмаїла до Рені по болотистій місцевості, тоді як ми маємо хороші магістралі для залізничного сполучення на Рені, в які вже вкладені великі кошти, вони електрифіковані. Тому немає сенсу цього робити», — зазначив Микола Рудьковський. На його думку, цей регіон може бути краще забезпечений транспортом через річкове сполучення.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>