Держкомітет телебачення та радіомовлення оголосив тендери з виготовлення рекламної продукції про Європейський Союз та НАТО загальною сумою 5,2 млн. гривень. Конкурсів буде три, розповіла газеті «Дело» керівник управління з міжнародних зв'язків та євроінтеграції Держкомітету Світлана Лі. Перший — на створення телепрограм про євроінтеграцію, другий — на соцдослідження та інтернет-голосування про потребу вступу України в НАТО і ЄС, а третій — на проведення медіафоруму «Україна на інформаційній мапі світу». Це президентський захід, пояснила «Делу» пані Лі. Але й це ще не все.
Тендер передбачає ще низку дрібніших фінансових видатків — на створення восьми фільмів про НАТО, заснування молодіжних євроатлантичних клубів, ток-шоу на ТБ, підготовку рекламних буклетів та брошур, які покращать у пересічного українця враження про Альянс та вселять нестримне бажання влитися в об'єднану Європу.
Деякі з оприлюднених аспектів тендера викликають здивування. Скажімо, інтернет-опитування. Цей жанр, як відомо, є далеким від соціології, такою собі забавкою, що її може просто провести будь-яке видання, котре має свій сайт. Навряд чи інтернет-опитування посприяють швидкому покращенню іміджу НАТО в суспільстві. Крім того, зверніть увагу на дату подання заявок на участь у конкурсі — до 11 вересня. Отже, часу настільки мало, що навряд чи талановитий піарник чи кріейтер встигне вигадати, оформити і подати свій проект. Ні, встигнути можна. Але чому так пізно оголошено конкурс? Такі сумніви є і в оцінках компаній, які минулого року брали участь у тендері з формування позитивного іміджу України, який проводило МЗС, — CFC Consultihg та «Віллард Групп». «Це одна з труднощів — проблема прозорості держзакупок», — так само прозоро натякнули сайту «Главред» у першій iз названих компаній.