Справжню дорожньо-транспортну революцію для столичних водіїв та пасажирів громадського транспорту готує у Києві Головне управління транспорту, зв'язку та інформатизації. Передовсім, згідно з планом автоматизації, системи керування дорожнім рухом на основних автошляхах Києва мають встановити кілька сотень відеокамер, які фіксуватимуть номера та марки автомобілів, час і місце здійснення правопорушення. «Зафіксовані» водії отримуватимуть спеціальну квитанцію, ймовірно поштою, і в разі незгоди з «відеоміліціонером» матимуть змогу звернутися до суду. Однак фотографія з їхньою автівкою зберігатиметься у пам'яті камери ще протягом кількох днів, тому суд легко визначить, порушував водій Правила дорожнього руху чи ні. Така система вже діє у багатьох європейських містах, зокрема досвід Бухареста свідчить, що автоматизація системи керування дорожнім рухом сприяє скороченню кількості водіїв, які стоять у пробках, на чверть, економить пальне на 6 відсотків та зменшує забруднення довкілля на більш ніж 4 відсотки. Нарешті, нова система керування дорожнім рухом дасть можливість спеціальним диспетчерам спостерігати за переміщенням кожного виду наземного пасажирського транспорту, аби у випадку аварії швидше прийти на допомогу.
Другим нововведенням стане соціально-транспортна картка киянина (про неї «УМ» коротко повідомляла днями). Пластикові проїзні безконтактного зчитування слугуватимуть як для транспортних, так і для фінансових та комунальних платежів, вони також матимуть особливий соціальний додаток для пільговиків та діятимуть як у метрополітені, так і в наземному транспроті. Як пояснив президент асоціації «Український союз учасників НСМЕП (Національна система масових електронних платежів)» Андрій Бірюков: при вході та виході з автобуса чи трамвая потрібно буде прикласти картку до спеціального пристрою, який зніме з неї гроші лише за ту кількість зупинок, яку пасажир проїхав. Таким чином потреба в кондукторах просто зникне, і пасажири не будуть переплачувати, якщо їм, наприклад, потрібно проїхати всього одну-дві зупинки. Орієнтовна вартість картки становитиме 12—15 гривень. Для приїжджих громадян продаватимуться разові картки і картки терміном на 7 днів. Як експеримент кілька тисяч карток уже пустили в обіг у київському метрополітені, але навіть при масовому використанні «проїзних третього тисячоліття» хоча б один турнікет для звичайного жетона залишать на кожній станції, оскільки реформування системи оплати за проїзд запроваджуватимуть поступово.
Проте проблема полягає в тому, що не всі люди користуються пластиковими картками для здійснення розрахунків, більшість платить готівкою, що суттєво зменшує швидкість розповсюдження соціально-транспортних карток. До того ж близько 40 відсотків киян — пільговики, отже, оплачувати їхній проїзд, який вони фіксуватимуть своїми проїзними, мусить держава, а в неї, як відомо, бюджетні запаси не безмежні. Навіть у Брюсселі, одному з адміністративних центрів ЄС, подібну систему впроваджували протягом 5 років, адже цей проект дуже дорогий.
Як зазначив заступник голови Київської міськдержадміністрації Іван Салій, соціально-транспортна картка має свої беззаперечні позитиви, зокрема вона може стати таким собі запобіжником проти корупції, яка процвітає, особливо серед керівників столичних паркінгів. Сьогодні в центрі Києва за безпеку вашої автівки з вас візьмуть щонайменше 10 гривень, при цьому всі комунальні господарства, які володіють автостоянками, офіційно заявляють про свою збитковість, а про розміри їхніх незадекларованих прибутків працівники Головного управління транспорту і зв'язку тільки здогадуються. Найприкріше те, що нечесним парковщикам у всьому потурають районні адміністрації: лише з Подільського району було надіслано звіт про стан паркінгів і вартість послуг, усі інші адміністрації запити Головного управління транспорту ігнорують. Тому найоптимальнішим варіантом держслужбовці вважають безконтактну картку, якою водії будуть розраховуватися за послуги на автостоянках замість того, щоб давати готівку в кишеню спритним «охоронцям».
А ТИМ ЧАСОМ...
У Києві увійшла в дію постанова про заборону на в'їзд вантажного транспорту до центру Києва. З 7 липня на центральних вулицях міста з'явилися патрулі, які кожному водію вантажівки видають текст нової постанови, а потім підказують, якою дорогою їм краще проїхати, не порушуючи закону.
Для послуг транзитних автомобілів є Окружна дорога, Південний міст, а також у майбутньому — спеціальні бази біля Борисполя та у Білій Церкві. Щоб не перевантажувати трафік на київських дорогах, до центру столиці також заборонено в'їзд нетранзитних вантажних машин. У випадку необхідності підвозити матеріали на будмайданчик у центрі міста або в разі перевезення продуктів, які швидко псуються, водії повинні звернутися до Головного управління транспорту і зв'язку, де їм запропонують перевозити свій товар уночі, намалюють альтернативний маршрут перевезення та видадуть спеціальний дозвіл за окрему плату.