Зараз у Криму справжній «сінокос» для місцевих. Кожен як може намагається заробити на «армії» курортників. Втім не завжди законними методами. Йдеться не про оренду житла, розваги, екскурсії чи якісь сувеніри, а про «напій богів» — вино, без якого відпочинок у Криму — не відпочинок. З початком курортного сезону на виноградному півострові активізувалося чимало ділків — справжніх фахівців з фальсифікату під відомі торгові марки.
Вони не завжди криються від ока правоохоронців. Що вже казати, якщо цими днями податкова міліція в рамках операції «Акциз» виявила дві точки реалізації фальсифікованого вина і коньяку в самісінькому центрі Ялти — на набережній. Як повідомляє прес-служба Державної податкової адміністрації в АРК, разом з фальсифікатом, який продавали з лотків під відомими назвами вин і коньяків, були марки вин, які не випускаються і ніколи не випускалися заводами-виробниками України: «Кардинал», «Полковник», «Леді», «Чорний шайтан» і навіть «МУЗ.РОЗ.»! Податківці припустили, що остання назва марки вина читається як «Музична роза», але реалізатор пояснив, що це відома марка вина «Музкат рози»...
«Улов» на набережній — 100 літрів коньяку і розливного вина на загальну суму понад півтори тисячі гривень. Псевдопродукцію заводів «Массандри» і «Магарач» реалізовували за ціною 15 гривень за літр та 2,5 гривні за 200 грамів. Лише за день одна така винна точка може реалізувати близько 30 літрів алкоголю і принести близько 500 гривень прибутку. За словами начальника відділу боротьби з незаконним обігом товарів Управління податкової міліції Ялти Олександра Долгополова, подібне фальсифіковане вино виробляють, змішуючи спирт, барвники та ароматичні добавки. Такий фальсифікат щонайменше може викликати харчове отруєння. Відрізнити таку «бурду» від справжнього вина неважко. Зазвичай фальсифіковані вина і коньяки реалізуються з лотків на набережних і пляжах курортних міст у ПЕТ-пляшках. Покупця насамперед повинна насторожувати пластикова тара, яка не має нічого спільного із заводськими скляними пляшками. Також відомі марочні кримські вина і коньяки не можуть продаватися за такою низькою ціною в 15-20 гривень за літр, що свідчить про невідповідність ціни і якості товару. І нарешті, явна ознака підробки — абсолютно нові і незнайомі марки вин нібито відомих товаровиробників, до того ж нерідко написані з помилками.
Втім окремі ділки спеціалізуються саме на підробці відомих дорогих марок у скляній тарі, та ще й з акцизом. Це засвідчили операція «Акциз» та «Курорт» у Севастополі, де місцеві податківці викрили відразу два підпільних цехи з виробництва фальсифікованого вина.
Як повідомили «УМ» в ДПА у Севастополі, організатором сімейного підряду виявився місцевий п'ятдесятирічний житель. Розмістивши у власній квартирі устаткування та пристрої для масового виробництва фальсифікату, він більше року виготовляв вино, маркуючи його відомою торговою маркою «Інкерманський завод марочних вин». На «виробництві» працювали i дружина, і донька, і її чоловік. Саме з цього заводу один з членів родини приносив етикетки та пробки.
Під час обшуку в квартирі глави сімейства податківці виявили 74 пляшки підробленого вина з етикетками «Каберне Качинське», 250 порожніх пляшок з-під вина, пробки з логотипом «ІЗМВ», марки акцизного збору вторинного використання, етикетки тощо. До речі, зловмисники замахнулися на виготовлення дорогого вина. Наприклад, у магазинах пляшка «Каберне Качинське» коштує від 40 грн. і більше.
«Сюрприз» чекав на податкову міліцію i під час обшуку квартири доньки — окрім пристосування для виробництва ще 150 пляшок фальсифікату. Загальна вартість вилученого «пійла» — більше 10 тисяч гривень. Порушено кримінальну справу, наразі встановлюються реалізатори фальсифікату, яких, судячи з обсягів виробництва, у родини було чимало.