Після саміту «великої вісімки» в Санкт-Петербурзі «на-гора» знову було піднято питання можливої приватизації або передачі в управління третім сторонам української газотранспортної системи. «Третіх» сторін так само, як і в 2003 році, коли за сприяння Леоніда Кучми народилася така ідея, і сьогодні дві — Росія та Німеччина. Найбільш зацікавленою є Москва. Про пропозицію повернутися до обговорення газотранспортного консорціуму між Україною, Німеччиною та Росією говорять у ці дні представники «Газпрому».
Учора Прем'єр-міністр України Юрій Єхануров відреагував на «розмови». Спершу в он-лайн стрічці УНІАН з'явилося повідомлення про те, що «Єхануров не підтримує ідею акціонування газотранспортної системи України», а за кілька годин — що «уряд категорично заперечує можливість приватизації або передачі в управління ГТС України». Позиція сформулювалася різкіше після зустрічі Прем'єра з послом США Вільямом Тейлором.
Як повідомили у прес-службі Кабінету Міністрів, Юрій Єхануров у бесіді з амбасадором США в Україні зазначив, що газотранспортний консорціум і діюча ГТС — дві абсолютно різні речі. Уряд виступає за те, щоб міжнародний консорціум працював, але головне завдання такого консорціуму — будівництво нових магістралей. Насамперед це стосується ділянки Богородчани —Ужгород, а на перспективу — спорудження газотранспортних мереж через територію України, Росії, Казахстану, Узбекистану до Туркменії, підкреслив український Прем'єр. У роботі такого консорціуму можуть брати участь інвестори з різних країн, але цей процес має бути прозорим. Отже, трактування поняття «міжнародний консорціум» стосовно газотранспортної теми у Києва та Москви зовсім розбіжні. Проте це думка голови нинішнього уряду. А що скаже наступний уряд України і наступний Прем'єр?