У зв'язку з трагічною недільною авіакатастрофою в Іркутську аеробуса А-310 та аварійною посадкою того ж дня машини такого ж типу в аеропорту Сімферополя, прес-служба Міністерства транспорту та зв'язку України розповсюдила позавчора заяву для ЗМІ, в якій повідомляється, що літаки типу А-310, які використовують українські авіакомпанії, мають бути перевірені. В заяві прес-служби Мінтрансу України нагадується, що, за попередніми даними, причиною катастрофи в аеропорту Іркутська є несправність однієї з гідросистем гальмування літака або відмова системи реверсу двигунів. Серед можливих причин катастрофи не виключається також і несвоєчасність входу повітряного судна в задану глісаду, внаслідок чого літак здійснив торкання злітно-посадкової смуги на завищеній швидкості в незаданій зоні.
З огляду на викладені факти та з метою запобігання НП з літаками українських авіакомпаній заступник міністра транспорту та зв’язку України Семен Кроль доручив керівництву Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації організувати в авіакомпаніях перевірку технічного стану літаків типу «аеробус» та інших типів суден, оснащених гідравлічною системою гальмування та системою реверсу двигунів. Авіакомпанії також мають забезпечити проведення навчань та додаткових інструктажів стосовно виконання посадки на аеродромах із нестандартною глісадою заходу.
У понеділок надійшло повідомлення про аварійну посадку в аеропорту Новосибірська літака типу Ту-154, який вилетів із злощасного аеропорту Іркутська. В машині авіакомпанії «Уральські авіалінії» відмовив індикатор миттєвого розходу пального. Але пізніше було розповсюджене повідомлення, що посадку було здійснено не з аварійних причин, а тому, що одному з пасажирів стало зле із серцем. Хворого відправили до лікарні, але пасажирів все ж доставили до аеропорту призначення в Єкатеринбурзі іншим літаком — Ту-154. В Томському аеропорту Богашево в понеділок здійснив аварійну посадку з третім вимкненим двигуном літак Як-40. Жертв, потерпілих та руйнації машини не було. Представник прес-служби аеропорту повідомив, що причина відмови двигуна встановлюється.
Щодо іркутської трагедії, то станом на вчора були опізнані рідними тіла 34 із 127 загиблих. Ідентифікацію інших тіл будуть проводити за тестами ДНК. У лікарнях Іркутська залишалися 50 осіб, а 12, які перебувають у найтяжчому стані, перевели до Москви. Як повідомив губернатор Іркутської області Олександр Тішанін, учора ж місцева влада прийняла рішення про перенесення злощасного аеропорту за межі Іркутська.
У вівторок третю добу в Іркутську працювала бригада слідчих. І хоч робота ще не закінчена, слідчі вже зробили деякі висновки: «Найменш ймовірною ми вважаємо версію про теракт: першою розглядається несправність машини, потім — погані метеоумови, і, нарешті, — людський фактор», — заявив представник обласної прокуратури Олександр Семенов. Остаточний висновок про те, чи мала місце технічна несправність, можна буде зробити після аналізу бортових самописців та експертизи агрегатів літака. Наразі у фахівців є три версії відмови техніки: відмова реверсу, відмова гідросистеми та несправність шасі. Вцілілі в один голос свідчать, що після посадки літак не зміг загальмувати, проїхав до кінця по посадочній смузі, потім якийсь час їхав по гравію і невдовзі протаранив бетонну огорожу та врізався в гаражний комплекс. Цей комплекс було збудовано в 2003 році на тому місці, де за проектом мала бути смуга безпеки. У підсумку, довжина смуги безпеки замість потрібних 500 метрів скоротилася до 50. Як встановило слідство, у голови гаражного кооперативу є дозвіл міської влади на землевідведення, датований ще 1997 роком.
Уже згадана Газета.ru. вивчила можливі причини катастрофи аеробусу А-310 і зробила висновок, що якби довжина смуги дозволяла, то навіть із зіпсованою системою гальмування літак вцілів би. А ось при несправності реверсу літаку потрібен ще більший пробіг. Тож справа в прямому і переносному значенні «вперлася» в гаражі. Представники авіакомпанії «Сибір» підтвердили, що їхні пілоти боялися літати в Іркутськ, оскільки смуга в місцевому аеропорту на 500 метрів коротша за середньостатистичну по інших аеропортах Росії. Це при тому, що аеропорт розташований в межах міста.