Сьогодні розпочнуться будівельні роботи зі зведення Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Про це журналістам повідомив учора на виїзній апаратній нараді київський міський голова Олександр Омельченко після того, як разом із начальниками головних столичних управлінь і журналістами об'їхав території, через які простягнеться майбутній міст-велетень.
Востаннє подібний міст таких розмірів — Південий — будували 13 років тому. Тож цей проект уже зараз претендує стати наймасштабнішим за останнє десятиліття.
Утім навіть ці аргументи були непереконливим поясненням причини, заради якої треба було піднятися зрання в останній робочий день тижня, аби встигнути на його оглядини. Журналістам не влаштовували звичної прес-конференції і не давали коментарів. Акулам пера довелося буквально за день «перекваліфікуватися» в архітекторів, інженерів і будівельників одночасно.
У біганині за конструкторами, картами майбутнього мосту, які розгортали просто на дворі біля «точок» і мітили позначками лінії майбутніх станцій, камерами телевізійників і просто зіваками, все остаточно змішалося. «Люди, а міст, міст мені покажіть!» — заволав врешті хтось із нетерплячих. «Ну, ось тут він і буде», — заявили журналістській братії, вказуючи на якусь невелику ділянку із сірим стовпом біля ріки Десенки. «І це все? — вигукнула я обурено. — А який же він буде, цей міст?». Щоб заспокоїти обурених журналістів, нам показали комп'ютерні версії майбутнього вигляду набережної Дніпра з мостом. Стягнений за допомогою сталевих вантів, майбутній Подільсько-Воскресенський нагадав Московський міст. «А воно й не дивно, — прокоментував мій колега, — інженер один». Як з'ясувалося, майбутню переправу спроектував головний інженер проекту Георгій Фукс. Йому, до речі, належать розробки всіх київських мостів, крім Патона.
Сам майстер не приховує задоволення: нарешті його дітище втілять у життя. «Необхідність цього моста назріла ще у 80-х роках, тоді ж ми його розробили, але проект постійно гальмували через відсутність грошей. Зараз кияни вже не можуть обійтися без нього», — розповів Георгій Борисович.
За його словами, Подільсько-Воскресенський перехід розтягнеться на 7 кілометрів. На всьому його шляху доведеться будувати багатоярусний шестисмуговий міст через Дніпровську гавань, рити тунелі метро і навіть зносити дачі жителів Русанівських садів. Втім такі свої дії експерти виправдовують благородними цілями. Міст, нібито, повністю розв'яже проблему доставки у центральні райони Києва мешканців Лівобережжя — троєщан та воскресенців.
Учора на «лисуватій» галявині біля річки Десенки мер Києва Олександр Омельченко заклав капсулу для нащадків на місці осі майбутнього мосту. «Весь грудень тут триватимуть будівельні роботи. Почнемо працювати вже завтра, і якщо не буде збоїв, через чотири роки ми з вами проїдемо по цьому мосту», — пообіцяв столичний батько.