Останнім часом Ума Турман, даючи інтерв'ю, вимагає від журналістів чітко дотримуватися правила — жодних запитань про особисте життя. Ніяких спроб покопирсатися в істинних причинах її болісного розлучення з Етаном Хоуком. Навіть не намагайтеся запитувати про те, на якій стадії зараз перебувають її перманентні стосунки з готельним магнатом Андре Балашем. І Уму можна зрозуміти. За останні три роки їй довелося відповідати на стільки важких запитань — Опрі (Уїнфрі — найпопулярнішій американській телеведучій, у шоу якої Ума Турман відверто розповіла про те, як боляче їй було дізнатися про зраду Хоука, як сильно вона хотіла зберегти сім'ю, як нелегко тепер налагоджувати стосунки з чоловіками, яким після розлучення вже не вірить, тощо. — Ред.), двом їхнім з Етаном дітям — чотирирічному Левону і семирічній Майї — і, звісно, набридливим і вкрай нетолерантним журналістам.
Однак це не означає, що Ума замкнулася в собі й більше не хоче говорити. Протягом кількох годин спілкування кореспондента журналу «Гламур» та Уми Турман у нью-йоркському будинку 36-річної зірки вона щиро розповідала про те, як розлучення, статус матері-одиначки, поголос і слава змінили її життя.
А це справді нестандартне життя. Донька добре знаного в усьому світі професора-релігієзнавця, який спеціалізувався на буддизмі, Ума хоча й народилася в Бостоні, майже все дитинство провела в Індії, де навіть зустрічалася з Далай-ламою. Повернувшись до Америки, у 15-річному віці стала манекенницею — її пласка фігура, яка доводила довготелесу дівчинку до сліз, стала справжньою знахідкою для модельного бізнесу. Але, як виявилося, справжнім покликанням цієї нестандартної красуні з дивним ім'ям («буддійський» тато назвав доньку на честь індійської богині свiтла i краси) був не подіум: записавшись на акторські курси, Ума одразу вразила викладачів здатністю перевтілюватися, неабияким почуттям гумору, пластичністю і... розумом. Атож, для актриси це неабияка перевага, адже розумній людині в разі потреби нескладно зіграти дурепу, не те що навпаки.
Свою першу роль юна актриса отримала вже у 16, але фільм «Поцілуй тата на ніч» пройшов непоміченим, тож до загального визнання міс Турман довелося ще трошки почекати. І воно прийшло — після ролі в фільмі «Небезпечні зв'язки» (1988), де 18-річна Ума на рівних проявила себе поряд із відомими кінозірками. Однак справжнім тріумфом Турман, звісно, стала участь у «Кримінальному читві» Квентіна Тарантіно (1994). Роль панночки у стилі «вамп» надовго ввела в моду стиль «під Уму Турман»: волосся кольору воронового крила, стрижку-каре, криваво-червоні губи... І це при тому, що наша героїня від народження — білявка, полюбляє, аби на її голові панував «природний безпорядок» і в житті ніколи не користується яскравою помадою.
А ще після цього фільму Ума стала улюбленою актрисою Тарантіно, а він, відповідно, її добрим генієм — перша та друга стрічки із серії «Вбити Білла» до її вже й без того гучної слави додали ще й зайвий нулик у гонорарах.
Серед останніх робіт Турман можна відзначити симпатичну роль у комедії, яка в нашому прокаті йшла під назвою «Мій найкращий коханець». А 21 липня у світовий прокат вийде ще одна комедійна стрічка, «Моя супер-колишня», як запевняють її постановники, — «бомба», в якій Ума перевтілиться у супержінку (на кшталт Супермена), надзвичайні сили котрої добряче попсують життя її колишньому хлопцю (страждальця грає Люк Уїлсон).
Водночас муза Тарантіно переконана, що її найкраща роль іще попереду. Мабуть, так воно і є принаймні таланту Умі не бракує, як і бажання працювати. Хоча бажання мати щасливу сім'ю і кохану людину значно сильніше. Але не щастиьб iз цим цим актрисі, яка має за спиною два невдалі одруження (до шлюбу з Хоуком вона півтора року була дружиною англійського актора Генрі Олдмана, але тоді подружжя ну геть не зійшлося характерами й швидко розбіглося). Однак про це ми, на прохання Уми, говорити не будемо...
— Умо, у «Моїй супер-колишній» ти граєш дещо безжалісну жіночку, яка застосовує свої надприродні сили, щоб помститися колишньому бойфренду. Не боїшся, що люди почнуть порівнювати тебе з цією героїнею?
— Ця ситуація мені видається швидше, кумедною. Це класно — грати жінку, яка може капітально «обісрати» хлопця. Бо в житті ми, жінки, зазвичай намагаємось розрулити ситуацію елегантно, вийти з неї з достоїнством, і через це нерідко чимало втрачаємо. А в комедії ти можеш бути сильною дівчинкою і не лише показати, як сильно тобі хочеться надерти зад тому вилупку, а й зробити це. (Задоволено). Відчуття — супер!!!
— Так що у вас там у фільмі сталося, чого твоя героїня така люта?
— Насправді все починається з того, що її кидають. Але дівчина сама ж і винна: вона ненадійна, залежна, маніпульована. Адже насправді ми самі, волею чи неволею, спонукаємо людей до певних вчинків. І, зрештою, ми самі обираємо собі пару, тож і несемо відповідальність за те, що станеться потім. Варто про це завжди пам'ятати, аби не наробити помилок у майбутньому.
— Ти теж пережила нелегке розлучення... Знаю, що не хочеш про це говорити, тому спитаю тільки, чи підтримували тебе інші жінки, які пройшли через таку саму життєву ситуацію?
— О так, я сповна відчула, в якому доброму суспільстві ми живемо, як співчуваємо і підтримуємо одна одну. Це чудове відчуття, спасибі вам усім за вашу доброту.
— Як тобі вдається поєднувати роботу із материнськими обов'язками, адже ти тепер мати-одиначка...
— Хай там як, а я з цим упоралася. Окрім кількох прем'єр та презентацій, я не виїздила з Нью-Йорка після завершення зйомок «Убити Білла» в 2003 році. Хоча це нелегко, бо я дуже-дуже люблю свою роботу. Але я — мати, і не можу покинути своїх дітей. Тому я просто зобов'язана дбати насамперед про їхні інтереси, хоча при цьому не забувати й про свої, адже якщо постійно доводиться себе в чомусь утискати, зрештою можеш втратити і здоров'я, і почуття задоволення від життя. Це справді важко.
— Яку роль, точніше, який тип ролі тобі б іще хотілося зіграти?
— У даний момент я в захваті від таких фільмів, як «Своя людина» (The Insider) Майкла Манна або «Сиріана». Я б так хотіла зіграти в чомусь подібному! Але поки що не пропонують — чомусь останнім часом мене залучають переважно в комедійні проекти.
— Ти помічаєш зміни в політиці Голлівуду щодо жіночих характерів? Я маю на увазі, що зараз жінкам пропонують більше добрих ролей, ніж раніше.
— У Голлівуді завжди були прекрасні актриси, такі як Джулія Робертс чи Ніколь Кідман. Це зірки, які з огляду на свій талант, успіх, потужність справді змушують повірити в те, що саме жінка може «витягнути» на собі весь проект. Але все-таки на «фабриці мрій» досі панує певна дискримінація щодо жінок...
— Можливо, ще й тому, що жінки, старіючи, міняють амплуа, на відміну від багатьох чоловіків... Як ти думаєш, які ролі ти зможеш грати надалі, з віком?
— Ще трохи, і я про це дізнаюся (сміється)! З кінця квітня я офіційно перейшла межу між третім і четвертим десятком (Ума народилася 29 квітня 1970 року. — Ред.) і стрімко наближаюся до старості (сміється). Я справді знаю багатьох старших актрис, які ледве що не в депресію впадають, відчуваючи себе незатребуваними. Дехто каже: «Ми переживаємо те саме, що спортсмени» (з віком і ті, й інші «стають непотрібними»). Але я вважаю, що акторам таки краще. Адже спортсмени, скажімо, з віком повільніше бігають. А ми — поліпшуємося. Так, зовні зміни не на краще, зате внутрішньо, у професійному сенсі ми набираємося досвіду, і стаємо ще кращими акторами.
— Де ти себе бачиш через десять років?
— Звісно, ніхто не може загадувати, що буде далі, але якщо в загальних рисах... Ну, по-перше, я житиму у Сполучених Штатах, тому що діти повинні бути поруч із батьком. У цьому сенсі, коли ви вже не є однією сім'єю, це значно обмежує свободу... Але я обов'язково знову багато подорожуватиму. Моя добра подруга нещодавно взяла на рік відпустку і поїхала в навколосвітню подорож разом із чоловіком та чотирма їхніми дітьми. Це моя мрія — рік провести в «культурно-пізнавальній» подорожі. Я обожнюю увесь світ і хочу побувати в кожному його куточку!