«Найшвидший і найзручніший» вид транспорту в найближчі три роки може суттєво подорожчати. Про це йшлося на конференції з проблем будівництва та експлуатації метрополітенів в Україні. Як зазначив міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар, «підземні» тарифи в Україні сьогодні є найнижчими у СНД, не враховуючи Грузії. У Москві, наприклад, проїзд у метро становить 2,33 гривні, в Санкт-Петербурзі - 1,88 гривні. В Україні, за даними міністра, для виведення тарифів на собівартість, необхідно їх підвищити щонайменше до 1 гривні 7 копійок, «і навіть це не вирішує питання собівартості перевезень». Як відзначив Віктор Бондар, необхідно продумати тарифну стратегію на 3 роки і спільно з комунальними органами влади вирішувати, яку політику проводити. На думку міністра, в тарифі повинні бути закладені витрати на утримання і обслуговування метрополітенів, а от витрати на розвиток і будівництво нових ліній слід перекласти на місцеві органи влади і дотації з їхніх бюджетів. Утім можливий і варіант, коли всі статті витрат - і утримання, і будівництво - будуть закладені в тарифах. Але тоді, скажімо, у Дніпропетровську проїзд у метро коштуватиме 3 гривні - ціна, погодьтеся, не для кожного гаманця прийнятна.
Що ж до планів з розбудови мережі метрополітенів в Україні, то лише в Києві у найближчі три роки з'явиться п'ять нових станцій. Зокрема, цьогоріч добудують другий вихід на «Дарниці» та введуть в експлуатацію станцію «Червоний Хутір». А в четвертому кварталі цього року розпочнеться будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро.
Паралельно метробудівники рухатимуться у напрямку Теремків. Вже у 2007 році на цьому відрізку з'являться три станції - «Деміївська», «Голосіївська» та «Васильківська»; в 2008 році метробудівці дійдуть до станції «Виставковий центр».
Як повідомив заступник міністра транспорту та зв'язку Микола Щербина, у Харківському метрополітені тим часом буде введено новозбудовані дільниці протяжністю 6,7 км з чотирма новими станціями. Крім того, у 2009 році буде введено електродепо Олексіївської лінії. В Донецьку буде введено в дію перший пусковий комплекс першої черги з 6 станцій та одного електродепо (від станції «Пролетарська» до ст. «Політехнічний інститут». А в Дніпропетровському метро продовжиться будівництво першої черги - дільниці від станції «Вокзальна» до станції «Центральна» (введення в експлуатацію в 2010 році), будуть виконані проектні роботи по другій черзі метро. Усього по цьому метро буде введено в дію 2,4 км дільниць з двома станціями. Як зауважує прес-служба Мінтрансу, будівництво «підземки» у Дніпропетровську особливо довготривале через те, що тунелі доводиться прокладати повністю в скельних породах.