Україна ще вірить у свої «крила». У Гостомелі, що під Києвом, триває V міжнародний авіасалон «Авіасвіт-XXI». Як заявив генеральний конструктор АНТК ім. Антонова Дмитро Ківа, Україна відновлює спільне з Росією виробництво важких транспортників Ан-124 «Руслан». Проте вчора росіяни зіпсували гостомельське свято - офіційно заявили, що з початку 2007 року припиняють фінансувати спiльний проект іншого транспортного літака - Ан-70.
Позавчора в Гостомелі, що під Києвом, відкрився п'ятий міжнародний авіасалон «Авіасвіт-XXI». На ньому продемонструють такі славнозвісні літаки, як Ан-70, Ан-225, Ан-148, Су-27, а також крилаті машини польського, німецького, американського, австрійського виробництва. Тут відбудуться також показові виступи спортсменів- парашутистів, польоти повітряних куль та парапланів. Учора ж, перебуваючи на авіасалоні, генеральний конструктор українського АНТК імені Антонова Дмитро Ківа повідомив журналістам, що Україна відновлює спільне з Росією виробництво важких транспортних літаків Ан-124-100 «Руслан». «За програмою модернізації і будівництва Ан-124 у нас підписано угоду з Росією, - пояснив він. - Сьогодні ведуться експертно-підготовчі роботи, йде пошук партнерів і презентації проекту». Нагадаємо, літак Ан-124 «Руслан» було створено в конструкторському бюро імені Антонова в 1982 році. Його модифікації Ан-124-100 і Ан-124-100М-150 виготовляли в Києві та Ульяновську (Росія) до 1995 року. При злітній вазі близько 400 тонн «Руслан» може перевозити вантаж вагою до 150 тонн на відстань понад 3 тисячі кілометрів.
Крім того, великі перспективи чекають на літак Ан-148, переконаний Дмитро Ківа. Ця машина, вважає він, буде затребувана на світовому ринку. «Ми не стоїмо на місці. Є країни, які дуже зацікавлені в українських літаках, - зазначив також генеральний конструктор. - Можу сказати, що цього тижня відбулося декілька переговорів із країнами Близького і Далекого Сходу, а також Європи. Це країни, які вірять у нашу техніку». Він наголосив, що основним своїм завданням бачить доведення рівня якості Ан-148 до досконалості, щоб він був конкурентоспроможним на світовому ринку. Цей літак, за словами пана Ківи, буде сертифіковано як за українськими, так і за європейськими стандартами. Він звернув увагу на те, що цей літак дешевший, ніж аналогічна продукція конкурентів, і завод налаштовується на кожного замовника, що дає виробнику велику перевагу на ринку.
У другій половині дня вчора на аеродром у Гостомелі мав приїхати Президент Віктор Ющенко, який щойно повернувся з Нідерландів. Як відомо, саме за його підтримки минулого року на київському заводі «Авіант» було розпочато серійне виробництво військового транспортного літака Ан-70. Проте днями російські урядовці заявили, що РФ iз 2007 року відмовляється від спільного проекту зі складання цього літака.
Позавчора ж на авіаційній виставці побував лідер фракції «Регіони України» Віктор Янукович, який також говорив про цей літак. «...Сьогодні, коли на цей проект витрачено вже понад мільярд доларів і залишилося витратити близько ста мільйонів, - зазначив екс-прем'єр, - треба приймати відповідальне рішення: або забути про цей витрачений мільярд, відмовитися від тисячі робочих місць і поховати надії авіабудівників, або ж подолати політичне протистояння в цьому питанні». Пан Янукович заявив, що потрібно знайти шляхи для завершення будівництва літака Ан-70, проте вирішення цього питання істотно ускладнюється сьогоднішніми відносинами між Україною і Росією.
Тетяна БОРИСОВА.