Чотири з половиною роки тому ця катастрофа викликала неабиякий міжнародний скандал. Ще б пак! Над Чорним морем зенітною ракетою українських сил протиповітряної оборони було збито пасажирський літак Ту-154М, що належав авіакомпанії «Сибір» i який здійснював рейс Тель-Авів — Новосибірськ. Загинули всі, хто перебував на борту: i члени екіпажу, i пасажири, — загалом 78 жертв. Такими виявилися військові навчання за часів міністра оборони Анатолія Кузьмука, який одразу після скандалу був змушений подати у відставку, хоча Україна певний час не визнавала своєї вини.
Резонансну кримінальну справу за фактом авіакатастрофи Генпрокуратура закрила за місяць до президентських виборів — 20 вересня 2004 року в зв'язку з відсутністю складу злочину в діях чиновників Міністерства оборони та інших відповідальних осіб. Цікаво, що саме у ті дні тодішній Президент Леонід Кучма провів відповідну кадрову ротацію: звільнив із посади міністра оборони Євгена Марчука i повернув у це крісло перевіреного «вірноподданого» генерала Кузьмука. Зрозуміло, що справу закрили саме до його «другого пришестя». Адже незважаючи на матеріальні компенсації держави, Україна виплатила родинам загиблих з Росії та Ізраїлю (Росії — 7,8 мільйона доларів, Ізраїлю — 7,5 мільйона доларів), питань щодо надзвичайної події, очевидно, залишалося більше, ніж відповідей. Тож нещодавно слідчі з Різницької відновили слідство у справі авіакатастрофи.
За словами заступника Генпрокурора Миколи Голомші, слідство у справі триває, а сама справа перебуває на стадії розслідування. Натомість ситуація на випробувальному полігоні «Чауда», з якого, власне, i було зроблено фатальний постріл, сьогодні контрольована, й, за оцінками спеціалістів, така подія не має повторитися.