Учора з дна Чорного моря поблизу Адлера було піднято другу «чорну скриньку» — бортовий самописець літака вірменської авіакомпанії «Армавіа» А-320, який зазнав аварії та затонув 3 травня за шість кілометрів від берега. Перший, мовний, самописець фахівцям вдалося виявити та підняти цього понеділка. Тепер фахівці зможуть встановити повну картину того, що відбувалося на його борту в останні трагічні хвилини та можливу причину катастрофи, яка забрала життя 113 осіб. Російське слідство не виключає, що літаку просто не вистачило пального, але проти такої версії рішуче виступає вірменська авіакомпанія, якій належав літак.
Самописці передані для розшифровки технічній комісії Міждержавного авіаційного комітету. Обидві скриньки мають бути відправлені до Франції в компанію «Ейрбас Індустрі», яка є виробником аеробусів А-320. Скриньки, які є герметичними та вогнестійкими коробками з броньованого металу загальною вагою приблизно сім кілограмів, пролежали більше трьох тижнів в агресивному морському середовищі, тому жорсткі диски із записом інформації всередині них могли зазнати пошкоджень. Газета «Комерсант-Україна» повідомила, що для попередження можливого миттєвого розвитку корозії на дисках із записом скриньки зберігаються у попередніх умовах, тобто в контейнерах iз чорноморською водою. Відкривати ці контейнери безпосередньо перед розшифруванням будуть французькі фахівці. У відповідності до міжнародних правил, пошкоджені, обгорілі чи промоклі носії інформації розшифровує лише фірма-виробник. Втім остаточне рішення про те, де буде відбуватися розшифрування інформації на дисках скриньок — у Франції чи Росії, мали прийняти вчора на спеціальній нараді в Сочі.
На цифровому диктофоні першої «чорної скриньки» записані всі розмови та переговори із землею пілотів літака. Значно більшу цінність становить друга, параметрична «чорна скринька», на жорсткому диску якої зареєстровані всі параметри польоту літака: висота, нахил, швидкість, тангаж, режим роботи двигунів, положення закрилків. На ці записи у формі графіків накладаються розмови пілотів, і фахівці отримують повну картину поведінки пілотів і машини, за якими вже можна робити висновки. Розшифровка записів триватиме 10—14 днів.