Весна — гаряча пора не тільки для хліборобів, а й для туристичної галузі. З 15 травня у теплих краях починається конкурентна боротьба за «туриків», у хід іде будь-яка зброя — домальовані до 5 додаткові зірочки на буклетах, нові суперсучасні апарати для боротьби з целюлітом (мінус три розміри за 10 сеансів — стверджують у спа-салоні), навчені в найкращих готелях світу кухарі, вигадлива анімація, шоп-тури на золоті базари, екзотичні екскурсії, власні гольф-клуби. Засновник мережі фешенебельних готелів Papillon на Анталійському узбережжі Туреччини Мустафа Назік цього року вирішив ударити по конкурентах важкою артилерією — 1 мільйон доларів запланував витратити на розважальні зіркові шоу. Скажімо, 5 травня в Papillon Zeugma Hotel виступала група ВІА ГРА, на літо заплановані концерти «Фабрики», Іраклія та інших російських зірок — 50% відпочиваючих в Анталії — «русскоговорящєє СНГ». У цей же рядок бюджету був вписаний і Фестиваль української моди, що відбувся 8 і 9 травня.
Алла Карлюк, координатор проекту з українського боку, запросила для показів у Туреччині чотирьох дизайнерів — Вікторію Гресь, Оксану Караванську, Олексія Залевського і Анну Бабенко. «Це реально найкращі українські дизайнери», — пояснила вона свій вибір на прес-конференції. Фестиваль передбачав два покази — в готелях Papillon Zeugma і Papillon Belvil, а оскільки в цей час вони заповнені заледве наполовину, з інших готелів мережі також підтяглися відпочиваючі. Усі модельєри — у фешн-бізнесі не перший рік, за їхніми плечима і участь у професійних тижнях моди, і гала-шоу, і телепрограми, і робота з зірками, тож вони від початку налаштовувалися на формат розважального видовищного шоу. «Мені потрібні факели і піротехніка», — приголомшив у перший день по приїзді Залевський, майстер перформенсів і шоу. Поки дизайнери примірялися до подіуму, готували одяг, аксесуари, 6 українських моделей у цей час «готували макіяж «єнот» (крилата фраза Олексія Залевського). Себто в чорних окулярах, як у показі Вікторії Гресь, на подіумі вони виглядали симпатично, а без окулярів — викапані єноти. Жадібність до сонця зіграла злий жарт із манекенницями — рожеві фрагменти не завжди збігалися із кроєм дизайнерських суконь, але глядачам усе одно подобалося.
Вікторія Гресь показала в Туреччині кутюрну літню колекцію, презентовану на відкритті бутіка в Fashion Lab, Оксана Караванська й Олексій Залевський — актуальні весняно-літні колекції, презентовані восени в Києві на «Сезонах моди», Анна Бабенко — нову круїзну колекцію, якої ще і в Києві ніхто не бачив. Дефіле відбувалися в антуражі освітлених мерехтінням свічок столиків по обидва боки подіума і під акомпанемент бокалів. Опісля відпочиваючі і дизайнери могли задушити один одного в обіймах на пляжній вечірці з барбекю і «танцьовитими» аніматорами. В принципі наші дизайнери готові були продати з подіуму деякі речі, кому за розміром підійде, та аксесуари, але спеціально на цьому не акцентували і організованого контакту ніхто не запланував.
Олексій Залевський на прес-конференції сказав турецьким журналістам, що в українців і турків чудова могла би бути співпраця — у них потужне виробництво, легка промисловість працює на повну котушку, а у нас — дизайнери талановиті з моделями, готовими до тиражування. Продукт турецької легкої промисловості наші дизайнери залюбки купували — в основному шалі і пашміни, Оксана Караванська розповіла «УМ», що пустить їх потім на нову колекцію. Олексій Залевський купив пашміну в темних тонах для себе.
«Чи виправдала акція ваше очікування?» — запитала я в Оксани Караванської.«Насправді я нічого надзвичайного не очікувала, — каже дизайнер, — тому що реально дивлюся на речі — це абсолютно рекламна кампанія, трошки для нас, трошки для турків. Напевне, трошки більше для турків. Єдине, мені здається, що турки трошки не врахували контингент тієї публіки, яка взагалі приїжджає в ці готелі. Як на мене, для них це було трошки закруто, але то вже нюанси, вони хотіли на це потратити гроші — і потратили».
Чи матиме цей Фестиваль моди майбутнє? Це вирішувати туркам. За словами Мустафи Назіка, він може перетворитися на українсько-турецький фестиваль моди, на постійну акцію. Але мають улягтися емоції, треба порахувати видатки, промоніторити ефект. Актуальна українська мода в морському пейзажі виглядає прекрасно.