У глядачів Першого національного є реальна загроза підсісти на голку прямих ефірів — цього тижня їх буде цілих три: півфінал (18.05) і фінал (20.05) «Євробачення», а також тригодинне фешн-шоу — конкурс круїзних колекцій «10\10» (21.05). Конкурс проводиться втретє, у 2004 і 2005 роках — у рамках Міжнародного фестивалю моди «Київський подіум», а цього року — як самостійна акція. Інтрига модного змагання і накал пристрастей закручуються навколо головного призу конкурсу — автомобіля «Рено». Позаминулого року червоне авто виграла Діана Дорожкіна, минулого — ключі від білого «Рено» отримав Андре Тан, але і перший, і другий рази і публіка, і дизайнери (природно!) залишалися незадоволеними рішеннями журі. Хоч суддівські мантії і приміряли на себе такі авторитети в галузі моди, як Пако Рабанн, Валентин Юдашкін, Вікторія Андрієвська, Михайло Воронін. Минулого року президент «Київського подіуму» Олександр Соколовський сказав, що більше конкурсу «10\10» не буде, але щось змінилося «на бекстейджі», і в травневому календарі модних подій знову надибуємо конкурс круїзних колекцій «10\10». Проте тепер головний біль визначення переможців перекладено на народ — глядачі Першого національного sms-голосуванням мають визначити щасливого власника нового «Рено». За словами голови оргкомітету конкурсу Лани Роксі, принцип голосування буде таким самим, як і на «Євробаченні», і в прямому ж ефірі буде оголошено переможця.
Своє бачення одягу для фешенебельного круїзу-2006 продемонструють 10 дизайнерів — Вероніка Жанві, Олександр Очеретний, Юлія Айсіна, Костянтин Пономарьов, Тетяна Єкимова, Ірина Харченко, VolsTan, Островерхова/Завадський, Людмила Кисленко і Юрій Варивода. За умовами конкурсу, вони представлять колекції з 10 одиниць одягу, причому, зі слів організаторів, дефіле одного дизайнера має тривати не більше 4 хвилин — у прямому ефірі все розписано по секундах. Особливістю даного фешн-шоу має бути нереально велика кількість моделей: оскільки у кожного дизайнера на сцені одночасно стоятимуть 10 моделей (значить, зачісувати їх по-новому і фарбувати не буде часу і можливості), тільки в конкурсних дефіле працюватимуть 100 моделей. А ще позаконкурсні покази — Діани Дорожкіної, колекція Віктора Анісімова для AleXX-Fashion осінь—зима-2006—2007 (AleXX-Fashion — партнер акції), і почесного гостя конкурсу — чеського дизайнера Османі Лафіта. Таким чином бекстейдж має розростися до неймовірних розмірів.
За словами Лани Роксі, квитки на конкурс продаватися не будуть, а 800 сидячих місць мають бути заповненими за запрошеннями. Вестимуть модне шоу телеведучі Маша Жулай і Юрій Кот. Усі учасники конкурсу отримають на згадку «Діамантові гудзики» — пам'ятні відзнаки з золота з кількома діамантиками, розроблені столичною студією ювелірного дизайну.
З ПЕРШИХ ВУСТ
«УМ» поставила кілька запитань почесному президенту конкурсу Олександровi Соколовському
— Пане Олександре, що вплинуло на ваше рішення проводити в 2006 конкурс круїзних колекцій «10\10», адже минулого року ви оголосили про відмову від цієї ідеї?
— Ми його проводимо на прохання трудящих. Дизайнерів (сміється). Фестиваль моди «Київський подіум» передбачав багато різних форматів — конкурси, шоу, промислові покази, а Ukrainian Fashion Week, в який об'єдналися «Сезони моди» і «Київський подіум», має чіткий формат європейського Тижня моди. Це виключно професійний захід для преси, байерів, фахівців, шоу чи конкурси тут неможливі. І нам стало шкода «10\10» — по-перше, багато дизайнерів хотіли б мати можливість помірятися силами, отримати додаткову розкрутку, рекламу, а по-друге, команда, яка готувала попередні конкурси, напрацювала цінний досвід, не хотілося його марнувати. Хоч ми і запрошували метрів моди в журі — вони були дуже суб'єктивними, і було багато незадоволених. Тому ми придумали такий формат, як у «Євробачення», коли переможців визначатимуть телеглядачі. А люди оцінюватимуть не одяг, не речі, а настрій, дух колекцій. Попередні роки після конкурсу було дев'ять трагедій і один переможець. Цього року ми більше часу приділили психологічній підготовці дизайнерів, щоб вони не сприймали конкурс як рейтинг, це лотерея, шоу. Це модний шоу-бізнес, але він не має відношення до фешн-індустрії.
Такого конкурсу немає в жодній країні світу, і я впевнений, ми зможемо диктувати моду в цьому плані, до нас приїжджатимуть за досвідом. До нас у Fashion Lab уже приїздили вчитися організації галереї авторських бутіків — у Пітері невдовзі відкриється аналогічний проект, і ще в одній країні готується, але поки не можу сказати, в якій.
— Чи був би конкурс, якби не було телепартнера для прямого ефіру?
— Ні, якби ми не знайшли телеканал, конкурс би не проводили.
— У попередніх конкурсах брали участь імениті дизайнери, і це викликало зацікавленість, ажіотаж. У третьому конкурсі — менш імениті учасники, не боїтеся, що людям буде нецікаве шоу з маловідомими модельєрами?
— Ми ж не можемо щороку влаштовувати конкурс між Караванською, Гапчуком і Анісімовим. До того ж одне із завдань конкурсу — відкриття нових імен, але не серед аматорів чи студентів, а серед модних домів, які стабільно й успішно працюють на ринку. Стабільність на ринку і спроможність дивувати — ось критерії, якими ми керувалися при відборі конкурсантів. У «10\10» хотіли брати участь понад 50 дизайнерів, не втомлених життям і славою, але ми відібрали найцікавіших. І вони, до речі, не такі вже й маловідомі. Кого не візьміть із цього списку, всі мають і регалії, і клієнтів, і стабільну історію бренду.