Нещодавня звичайна робоча нарада міністра внутрішніх справ Юрія Луценка з керівниками обласних управлінь Державтоінспекції за підсумками їхньої роботи за чотири місяці поточного року призвела до несподіваних підсумків. Адже, виказуючи своє бачення перспектив діяльності служби, керівник МВС дав зрозуміти присутнім, що структурне реформування Державтоінспекції закінчено і що «експериментів більше не буде».
«Реформи завершилися. Ми не збираємося більше проводити маневри, експерименти тощо. Усе, що залишилося ДАІ, — надалі не підлягає експериментам. Реформа закінчилась, більше ДАІ ніхто смикати не буде. Адже за час проведення реформи стало зрозуміло, що без цієї служби народ не може жити», — сказав Юрій Луценко.
Сама реформа, на думку міністра, має три складових. Перша — організаційна, вже відбулася: зменшено на половину особовий склад співробітників ДАІ і на 40 відсотків збільшено патрульну службу. У МВС переконані, що таким чином знайдено «золоту середину» між кількістю працівників і обсягами роботи. Друга складова — технічне забезпечення, яке наразі також успішно реалізовується. А от щодо третьої складової реформування ДАІ, то її можна буде вважати завершеною лише після внесення парламентом відповідних змін у низку законів, що стосуються Державтоінспекції. Нагадаємо, що законопроект «Про ДАІ» довгий час відкладався парламентом попереднього скликання у довгу скриню. Усі надії відтак покладаються на новообраний склад Верховної Ради, адже міністр Луценко констатує, що люди не бачать радикальних змін у роботі «сержантів Петренків» саме через це «гальмування». Причина проста: без законодавчих змін інспектор не має можливості карати порушника правил дорожнього руху на місці самого порушення, замість того, щоб виписувати йому запрошення до суду.
«Йдеться не про отримання грошей на місці — я категорично проти цього. А про те, щоб на місці виписували штрафну квитанцію, і порушник був зобов’язаний її оплатити. Якщо ж людина переконана, що її неправильно покарали — подає до суду і чекає на рішення. Так у всьому світі, навіть у сусідній Росії, не кажучи вже про Європу та Америку. Але чомусь запровадженню такої схеми противиться наша Верховна Рада», — зазначає керівник МВС.
Крім цього, від законодавця правоохоронці хочуть отримати ще й дозвіл фіксувати правопорушення технічними пристроями без участі працівника ДАІ. «В ідеалі, — поділився своїми думками Юрій Луценко, — я би мріяв, щоб працівники ДАІ взагалі не зупиняли транспортнi засоби, а всі порушення фіксували б автоматичними приладами. Так само без участі працівника ДАІ порушнику б висилали відповідну квитанцію, і він би сплачував штраф. Тоді не було б контакту між працівником міліції і ймовірним хабародавцем».
Ще одне із нововведень стосується фіксації інспекторами ДАІ на відеокамери всіх ДТП з важкими наслідками. До 1 червня навіть простенька й недорога відеокамера має бути у кожному міжрайонному відділенні ДАІ. Це має запобігти фальсифікаціям при фіксуванні огляду місця події, оскільки такі випадки, за інформацією Луценка, трапляються досить часто. А тим часом, за інформацією Департаменту ДАІ, в Україні будуть запроваджені водійські права європейського зразка, які можуть заміняти посвідчення особи.